După trei ani și jumătate de studiu, Universitatea de Științe Aplicate din Offenburg și partenerii săi din proiectul LogIKTram au prezentat rezultatele cercetărilor.Scopul LogIKTram a fost de a folosi rețelele feroviare ușoare din orașe și pentru transportul de marfă. Utilizarea unor astfel de tramvaie de marfă ar putea reduce traficul din centrele orașelor.
Rețeaua AVG de tramvaie din Karlsruhe, lungă de 100 km, a fost folosită în timpul studiului pentru transport de colete, mărfuri generale și livrări de bunuri cu amănuntul.
Prima descoperire majoră din viața reală a fost că sistemul feroviar ușor este atât de folosit pentru transportul de pasageri, încât de obicei nu este suficientă capacitate pentru a transporta în același timp și pasageri și marfă.
De aceea, Universitatea din Offenburg a dezvoltat, împreună cu partenerii Marlo Consultants și DB Engineering & Consulting, un tramvai de marfă complet adaptat pentru logistică și care să ofere capacitatea de transport necesară.
Tramvaiul a fost construit de alți parteneri la proiect, KIT Karlsruhe și Thales/Hitachi Rail. La demonstrația de la finalul proiectului a participat și o bicicletă de marfă autonomă, care completează conceptul.
Toate rezultatele sunt în prezent încorporate în lucrări ulterioare. Echipa de cercetare a contactat deja alte orașe pe subiectul tramvaielor de marfă.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro