Mitsubishi FUSO a semnat recent un memorandum de cooperare cu Iwatani Corporation pentru a dezvolta în comun tehnologia de alimentare cu hidrogen lichid „subrăcit” (sLH2).

Într-adevăr, în comparație cu hidrogenul gazos, sLH2 permite o densitate mai mare de stocare, o autonomie mai mare, realimentare mai rapidă, costuri mai mici și eficiență energetică superioară.
Tehnologia de realimentare cu hidrogen lichid înseamnă din punct de vedere tehnic, că procesul de realimentare sLH2 folosește o pompă pentru a crește ușor presiunea hidrogenului lichid, denumit „subrăcit”.
Datorită acestei presiuni, gazul din rezervorul vehiculului este relichefiat, eliminând necesitatea de a descărca gazul de evaporare. Procesul sLH2 reduce și simplifică echiparea stației de alimentare, reducând astfel costurile de investiție.
De asemenea, necesită mult mai puțină energie, ceea ce reduce costul operațional al stației de alimentare.
Procesul de realimentare sLH2 a fost dezvoltat inițial de Daimler Truck și Linde Engineering și este în prezent discutat de către toate părțile relevante, în vederea dezvoltării standardizării ISO.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro