Motocicletă electrică Yamaha, cu un motor fals, dar funcțional

În revoluția electrică care se apropie, aspectul poate rămâne, dar sunetele, mișcările și vibrațiile unui motor cu ardere internă sunt pierdute definitiv.

Yamaha a proiectat un motor fals pentru motociclete electrice care face zgomot și vibrează.

Vehiculele electrice nu vibrează. Nu sună ca nimic altceva în afara vâjâitului motorului electric sau a rostogolirii unui lanț pe pinioanele motocicletei. Și acesta din urmă s-ar putea să nu mai existe deloc, deoarece curelele și arborii au fost preferați de unii producători de motociclete electrice, ca să nu mai spunem despre motoarele din butuc.

Yamaha, însă, nu vrea să piardă acele atribute chintesențiale ale motocicletelor atunci când va deveni în sfârșit electrică. Compania își dorește o motocicletă electrică care să se simtă și să sune ca una alimentată cu benzină. Își dorește ca o motocicletă electrică să se simtă ca o motocicletă, motiv pentru care tocmai a brevetat acest concept.

Brevetul în sine este intitulat „Vehicul electric cu șa”, foarte vag și nu oferă prea multe indicii pentru a demonstra conceptul de mai sus.

Practic, Yamaha a adăugat un piston și un cilindru false, dar funcționale, la o motocicletă electrică, care îi conferă atât zgomot la admisie, cât și la evacuare, precum și vibrații, deoarece există o masă reală care se mișcă alternativ.

Deci, Yamaha a proiectat un motor fals doar pentru a putea oferi o motocicletă electrică în locul unei motociclete convenționale pe benzină.

Unul dintre motivele pentru care motocicliștii conduc este acel sentiment de conexiune dintre om și mașină. Este instinctiv și foarte înrădăcinat în ADN-ul lor.

Auzind admisia și evacuarea, precum și simțind vibrațiile dintre picioare, chiar dacă nu prin arderea combustibililor fosili, ar putea fi convinși de trecerea la o mașină electrică.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.