MAN Energy Solutions a anunțat modernizarea cu succes a motorului principal al „Maersk Halifax” cu o versiune MAN B&W ME-LGIM cu dublu combustibil.

MAN PrimeServ, divizia post-vânzare a MAN Energy Solutions, a realizat lucrarea, primul astfel de proiect la nivel global implicând un VLCV (Very Large Container Vessel).
Nava de 15.000 TEU a intrat în funcțiune în 2017 și a fost propulsată inițial de un motor MAN B&W 8G95ME-C9.5. Modernizarea permite Maersk Halifax să funcționeze cu metanol verde, făcând posibilă reducerea emisiilor de CO2 cu 90%. Modernizarea a inclus și o actualizare a sistemului de control al motorului navei la cel mai recent sistem Triton al MAN Energy Solutions. După finalizarea testelor pe mare, Maersk Halifax a revenit în funcțiune și deservește acum pe A.P. Moller.
Leonardo Sonzio, șeful departamentului de management și tehnologie a flotei la Maersk: „Din moment ce ne-am stabilit obiectivul ambițios de a atinge emisiile nete zero până în 2040, am explorat potențialul de modernizare a navelor existente cu motoare bi-combustibil. În anul viitor, vom lua învățăminte din această primă conversie a unui vas mare. Modernizările navelor existente pot fi o alternativă importantă la noile nave în tranziția noastră de la combustibili fosili la combustibili cu emisii scăzute.”
Se așteaptă ca modernizarea navei Halifax să servească drept model pentru viitoarele proiecte de modernizare. Într-adevăr, Maersk a plasat deja o precomandă pentru MAN PrimeServ pentru a converti încă 10 nave din flota sa pentru funcționarea cu metanol.
Retrofit-urile sunt una dintre cele cinci domenii de creștere identificate în strategia „Moving Big Things To Zero” a MAN Energy Solutions, permițând proprietarilor de nave să reducă drastic emisiile de CO2 fără a fi nevoie să monteze propulsoare noi.
Motoarele modernizate sunt capabile să comute între combustibili cu întreruperi minime, flexibilitate care este crucială pentru menținerea eficienței și fiabilității operaționale. La PrimeServ, se estimează că peste 4.000 de motoare marine existente au potențialul de a fi convertite pentru a funcționa cu combustibili precum e-metanol și e-metan.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro