Sisteme de stocare a energiei, pe Aeroportul Fiumicino

Enel și Aeroportul Fiumicino din Roma au pus în funcțiune cel mai mare sistem de stocare a energiei din Italia, cu baterii uzate provenite de la mașini electrice.
Sistemul staționar de stocare de 10 MWh utilizează un total de 762 de module de baterii de la vehicule Mercedes-Benz, Nissan și Stellantis.

Sistemul staționar de stocare a energiei în baterii (BESS) cu baterii auto a fost dezvoltat împreună cu institutul german de cercetare Fraunhofer Italia-IEC, Enel X și integratorul de sisteme Loccioni la Aeroportul Internațional Fiumicino din Roma.

Sistemul BESS asigură stocarea energiei, astfel încât energia solară colectată în timpul zilei este disponibilă 24/7 pentru alimentarea cu energie electrică a aeroportului.

O capacitate de 10 MWh de energie electrică permite sistemului de stocare să echilibreze cei 31 GWh furnizați de sistemul fotovoltaic ADR Solar Farm.

Sistemul BESS instalat acum pe Aeroportul Fiumicino este alimentat de 762 de module de baterii de la Mercedes-Benz, Nissan și Stellantis. Proiectul care utilizează baterii de la mașini electrice datează din 2022, când a fost lansată o colaborare cu Loccioni.

Stellantis a furnizat 78 de baterii uzate, aparținând platformei electrice eCMP dedicate mașinilor din segmentul B. Fiecare baterie avea o capacitate de stocare a energiei de 50 kWh, pentru un total de 3,9 MWh.

Nissan declară că a furnizat 84 de baterii Nissan LEAF vechi, totalizând 2,1 MWh de stocare a energiei, integratorului de sistem Loccioni, responsabil de armonizarea acestora în sistemul BESS al Enel.

Potrivit mai multor specialiști în sisteme de baterii folosite, doar 10% din bateriile de la mașinile electrice vechi ar fi suficiente pentru a satisface toate nevoile energetice pentru echilibrarea rețelei cu energie solară și eoliană intermitentă.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.