Vinci Autoroutes testează încărcarea inductivă, în timpul conducerii

Compania franceză de autostrăzi Vinci Autoroutes dorește să testeze încărcarea inductivă a vehiculelor electrice în timp ce rulează pe o porțiune de 1,5 km a Autostrăzii A10, aproape de orașul Angervilliers, de lângă Paris.

În Franța, pe A10, lângă Angervilliers, se montează un sistem de încărcare electrică din mers.

De la începutul lunii ianuarie, compania instalează bobine de inducție sub pavaj. Lucrările ar trebui să fie finalizate până în aprilie 2025, iar bateriile a patru vehicule electrice echipate cu bobine receptoare vor fi apoi alimentate cu energie wireless, în timpul rulajului.

Pentru proiectul-pilot, un camion, o furgonetă, o mașină și un autocar au fost echipate fiecare cu bobine receptoare pentru a testa încărcarea inductivă dinamică direct cu diferite tipuri de vehicule.

Instalarea bobinelor de inducție a început pe 6 ianuarie, dar numai pe banda din dreapta a Autostrăzii A10, lângă Angervilliers. Totuși, acestea nu sunt încă activate. Testele de laborator și testele la scară mai mare dar tot într-o zonă închisă au precedat lucrările de construcție.

Potrivit Vinci Autoroutes, trecerea de la pista de testare la autostrada reală este faza finală a proiectului „Charge as you drive”.

Vinci Autoroutes este reticent să furnizeze date specifice de performanță pentru încărcarea dinamică a vehiculelor. În schimb, afirmă în termeni generali că încărcarea dinamică prin inducție ar putea „duce la o reducere semnificativă a emisiilor de CO2, în comparație cu vehiculele comerciale grele clasice”, care trebuie să fie încărcate la stațiile de încărcare și să poarte „baterii foarte mari”. Și: „cu ajutorul acestei tehnologii s-ar putea reduce utilizarea materiilor prime (litiu, nichel, cobalt) pentru producerea bateriilor”, spune operatorul de autostradă.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.