VW atribuie această mișcare scăderii cererii de vehicule utilitare ușoare în Europa și creșterii mai lente decât se aștepta a cererii de vehicule electrice.
VW s-a confruntat, de asemenea, cu o lansare defectuoasă a modelului complet electric ID.Buzz în SUA, unde modelul era menit să calce pe urmele clasicului Bulli T2.
La scurt timp după lansarea în SUA din toamna anului 2024, primele 5.000 de vehicule au fost rechemate dintr-un motiv jenant: scaunele din al treilea rând erau prea late și nu îndeplineau standardele de siguranță din SUA.
Numărul de livrări pentru ID.Buzz a crescut semnificativ în acest an pe toate piețele, dar totuși nu se ridică la nivelul așteptărilor.
VW Comerciale a răspuns deja cererii slabe cu două măsuri: vacanțele de vară la fabrică au fost prelungite de la trei la patru săptămâni, iar producția a fost întreruptă în consecință.
De la 1 septembrie, săptămâna standard de 35 de ore, prevăzută de contractul colectiv de muncă, a fost reluată; anterior, angajații lucraseră 37,5 ore pe săptămână în baza unui acord special.
Liniile de asamblare din Hannovra sunt în impas din 20 octombrie. Aceasta marchează începutul pauzei de producție anunțate de VW Comerciale în septembrie.
Potrivit VW Comerciale, motivul invocat pentru aceasta este schimbarea cererii de pe piață.
Deși vânzările modelului ID.Buzz 2025 au crescut, cererea de mașini electrice este în prezent mai mică decât anticipase VW Comerciale în planificarea sa. Nici T7 Multivan nu se vinde așa cum se spera.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro















