La IAA 2024, ZF expune mai multe soluții pentru vehiculele comerciale grele. În primul rând, specialistul german se bazează pe transmisia TraXon 2 Hybrid, un nou concept care permite constructorilor de vehicule să încorporeze ușor tehnologia hibridă în platformele lor.
Potrivit ZF, tehnologiile hibride oferă un potențial semnificativ de reducere a emisiilor, păstrând în același timp multe dintre avantajele autonomiei și recuperării energiei de frânare.
În ceea ce privește electrificarea, kitul E-Mobility de la ZF utilizează o abordare modulară unică, integrând perfect componentele pentru a crea un sistem compact, ușor și puternic.
Așa-numitul kit include o cutie de viteze – CeTrax 2 dual și CeTrax 2 – care se poate încadra în același spațiu ca o transmisie convențională, precum și un motor electric ce poate fi montat pe osie – AxTrax 2 dual și AxTrax 2 – care aflându-se mai aproape, la roți, oferă o mai mare flexibilitate de proiectare.
Vorbind despre remorci, conceptul de remorcă electrică de la ZF integrează AxTrax 2 e-Axle dezvoltat intern împreună cu remorca EBS și sistemul de baterii. Convertește un camion cu motor diesel într-un hibrid. În cazul unui vehicul electric, conceptul de remorcă electrică extinde raza de acțiune a ansamblului.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro