Benzi, colete și oameni

La finalul anului trecut, managementul FAN Courier anunța finalizarea unei mai mari investiții, noua bandă de sortare hub-ului din Ștefănești. După ce am „luat notițe”, am înlocuit teoria cu practica și am făcut o vizită în depozit.

O dată cu finalizarea investiției, se poate spune că FAN Courier controlează una dintre cele mai mari și mai bine dotate centre de sortare a coletelor din zona estică a Europei, platforma aflată pe Centura București având o suprafață de 100.000 mp (interior și exterior). Depozitul este unul extrem de generos, cu 160 de porți de încărcare, ce sunt alimentate de noua bandă de sortare ce are o lungime de 385 m și o viteză de transport de 2,5 m/s.

Banda de sortare din noul hub de la Ștefănești crește nivelul de automatizare a activității curente, pe fondul crizei de personal cu care se confruntă întreaga economie locală. De menționat că la Ștefănești sunt angajați ce vin inclusiv de la 110 km.

Din momentul punerii în funcțiune a noii benzi, capacitatea de sortare a crescut de la 8.000 la 22.000 mp, ceea ce s-ar putea traduce în aproximativ 39.000 de pachete ce sunt operate în fiecare oră.

Investiții importante

Pentru compania de curierat, anul 2018 a fost cel în care s-au realizat cele mai multe investiții, din punct de vedere istoric și financiar, anume 27,5 milioane de euro. „…cu peste 50% peste ceea ce anticipam la finalul anului trecut.

Am finalizat cea mai mare investiție într-un depozit – cel de-al doilea de la Ștefănești – și una dintre cele mai mari în tehnologie, banda de sortare din noul hub”, declara, la finalul anului trecut, Adrian Mihai, unul dintre cei trei fondatori ai companiei.

Declicul

Ca orice companie, FAN Courier a avut momentele sale de cumpănă, dar care s-au dovedit a fi chiar punctul de cotitură în evoluția companiei. „În 2007, din cauza unor investiții pe care le-am amânat și pe fondul unei creșteri fără precedent a volumului de expediții, la acel moment, am intrat în blocaj. Am fost nevoiți, atunci, să plătim despăgubiri clienților până în vara anului următor”, a afirmat Neculai Mihai, unul dintre fondatorii FAN Courier. În ultimii 10 ani, compania de curierat și-a crescut nivelul investițiilor de 14 ori, iar, pentru 2019, planurile includ continuarea proiectelor, peste 15 milioane de euro fiind bugetate deja pentru acest fapt. „Fără investiții, o companie nu poate supraviețui pe termen mediu și lung, iar aceasta este o lecție pe care am învățat-o plătind scump la acel moment”, a concluzionat Adrian Mihai.

Noua bandă de sortare a generat o creștere a productivității de 80-90%.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.