Comerțul electronic schimbă logistica

Influenţa comerţului electronic asupra inovațiilor din sectorul industrial și logistic este într-o continuă creştere, tendinţă care se reflectă şi în privinţa spațiului de depozitare. În cadrul conferinței „Power of Three” din acest an, organizată de CBRE, jumătate din persoanele prezente au declarat că segmentul comerțului electronic va avea cel mai mare impact asupra deciziilor chiriașilor care oferă servicii logistice în următorii trei ani.

Inovația este stimulată de nevoia îmbunătățirii serviciilor din domeniul producției, al retailerilor și al logisticienilor, pentru un comerț mai rapid. În timp ce comerțul electronic crește în popularitate, timpul de livrare a mărfurilor devine din ce în ce mai important, deoarece clienții așteaptă livrarea produselor în doar câteva zile de la lansarea comenzii.

Chiriașii sunt nevoiți să își optimizeze rețeaua folosind tehnologii de ultimă oră și să se asigure că localizarea centrelor proprii răspunde nevoilor de a avea o unitate consolidată în afara orașului și altele mai mici pentru a deservi zonele urbane cât mai repede, se arată în raportul CBRE.

Amplasamentul este vital

Raportul este, după cum am menționat, rezultatul sondajului realizat de către CBRE în timpul conferintei anuale „Power of Three”, organizată în acest an la Paris. Acesta reflectă punctul de vedere al celor 200 de chiriași, investitori și dezvoltatori, precum și al celor 120 de participanți din cadrul CBRE. Dar trebuie menționat că nu toate întrebările sondajului au primit răspuns de la aceiași respondenți și nici de la același număr de respondenți.

Potrivit raportului, chiriașii din industrie trebuie să echilibreze necesitățile între unități logistice de mari dimensiuni, hub-uri personalizate și centre de colectare de mici dimensiuni. În timp ce tehnologia și cerințele clienților avansează, actualii chiriași nu își mai doresc să dețină proprietăți în portofoliu, 96% dintre respondenți indică o preferință pentru închiriere. În special pentru hub-urile mai mici din zonele urbane, flexibilitatea în termeni de localizare permite chiriașilor să reacționeze la schimbările din industrie și la nevoile consumatorilor. De asemenea, 84% dintre respondenți sunt de acord că inovațiile tehnice vor conduce la schimbări majore în ceea ce privește amplasamentul unităților de producție în următorii cinci ani.

„Anumite aspecte vor deveni extrem de importante, și anume: amplasamentul și rolul unităților de distribuție și compromisul între costurile mai mari cu forța de muncă și cele de ocupare, raportate la timpi și costuri de transport mai mici. După rezolvarea acestor lucruri, ne putem aștepta să vedem o penurie în termeni de stocuri la nivelul unor orașe mari și centre logistice importante”, afirmă Amaury Gariel, Managing Director, Industrial și Logistică, EMEA.

Cine ia pulsul pieței

Reamintim, CBRE Group, cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare companie în domeniul imobiliar din lume și societate de investiții (în termeni de venituri, 2014). Compania are mai mult de 52.000 de angajați (excluzând companiile afiliate) și deservește proprietarii de active imobiliare, investitorii și chiriașii prin intermediul celor peste 370 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume.

CBRE oferă consultanță strategică și executorie pentru vânzarea sau închirierea proprietăților, servicii corporate, administrarea proprietăților, management de proiect, servicii bancare ipotecare, evaluare, servicii de consultanță pentru dezvoltări imobiliare, de administrare a investițiilor și de cercetare.

Care tehnologie va avea cel mai mare impact asupra deciziilor de ocupare în următorii trei ani?

– 50% – comerțul electronic și cumpărăturile online

– 33% – internetul

– 7% – cererea pentru livrarea rapidă a bunurilor

– 5% – administrarea depozitelor

– 5% – printarea 3D a bunurilor direct în depozitul distribuitorului

Sursa: CBRE

Ce avantaj competitiv va oferi inovația?

– 58% – viteză ridicată de deplasare a mărfurilor pe piață

– 22% – reducerea costurilor de producție și din supply-chain

– 16% – customizarea produselor

– 3% – fiabilitate mai ridicată a produselor

– 1% – abilitatea de a crea o politică de prețuri premium

Sursa: CBRE

Costurile totale din supply-chain

– 50% minimum – transport

– 20% – echipamente

– 15% – forța de muncă

– 10% – alte costuri

– 5% – facilitățile imobiliare

Sursa: CBRE

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.