Flexibili pentru dezvoltare

Pe o piata pe care si-o disputa nume mari din logistica internationala, principalul atu al companiilor romanesti ramane deschiderea catre idei noi. Miza devine, in acest context, realizarea echilibrului dintre flexibilitate si controlul activitatii, care permite ca principiile de eficienta sa ramana valabile. Astfel de solutii complexe se gasesc insa numai in echipa cu clientii. 

Tocmai din nevoia de a gasi cele mai bune solutii pe o piata care (astazi chiar mai mult decat ieri) nu permite realizarea unor previziuni bine fundamentate, OTZ Logistics a apelat la organizarea workshop-ului „Supply Chain pentru Succes“. „Actiunea si-a propus sa sustina aceasta etapa a relatiei cu partenerii nostri, in care fiecare incearca sa ramana competitiv pe o piata din ce in ce mai volatila si imprevizibila si sa construiasca o afacere profitabila in conditii de criza economica. Credem cu tarie ca putem realiza acest lucru prin dezvoltarea parteneriatelor noastre, mizand atat pe un nivel ridicat al serviciilor oferite (reducerea costurilor prin programe comune, imbunatatirea comunicarii si a vizibilitatii pe intreg lantul de aprovizionare), cat si pe diversificarea gamei de servicii suport. Traim intr-o perioada in care trendul pietei ne va pune fata in fata cu situatii foarte dificile, peste care vom trece insa impreuna cu succes“, a afirmat Carmen Vadan, Project Manager in cadrul OTZ Logistics.

Ea a precizat ca obiectivul workshop-ului desfasurat la sediul companiei l-a constituit obtinerea unui plan comun de dezvoltare a parteneriatelor existente, prin implicarea tuturor factorilor de influenta asupra fluxului de marfa si informatii: achizitii, productie, vanzari, logistica, customer service. Astfel, s-au stabilit obiective comune precum si responsabilii si termenele de finalizare, in conditiile in care workshop-ul a atins auditul situatiei actuale, feed-back-ul participantilor asupra activitatilor cu impact intercompanii, simulari privind colaborarea si parteneriatul in business, precum si simulari financiare pentru reducerea costurilor pe lantul logistic. „Cuvantul de ordine al acestui program a fost interactivitatea“, a mentionat Carmen Vadan.

Informatii direct de la sursa

Dragos Dumitrescu, Project Developer in cadrul OTZ Logistics, a tinut sa sublinieze avantajele pe care le poate aduce dialogul deschis. „Punctele de vedere diferite si discutiile extrem de productive sunt benefice colaborarii noastre actuale, dar mai ales activitatilor din perioada urmatoare. Faptul ca am dispus de informatii «direct de la sursa» – in ceea ce priveste nivelul de servicii solicitat de departamentele de vanzari si achizitii – si faptul ca am putut furniza o imagine corecta a ceea ce este astazi OTZ constituie un plus de valoare asupra parteneriatelor noastre“, a explicat el, adaugand ca evaluarile OTZ efectuate de parteneri in cadrul miniauditului de perceptie, precum si setul de obiective de imbunatatire propuse spre finalul workshop-ului reprezinta primele „intrari“ in procesul de dezvoltare a supply-chain-ului din care compania face parte astazi. „Momentan, monitorizam punerea in practica si indeplinirea obiectivelor stabilite conform planului comun de actiune si ne dorim ca, in viitorul apropiat, sa organizam un follow-up al workshopului initial, in cadrul caruia sa analizam rezultatele obtinute pe baza planului comun de actiune. Deoarece consideram ca ideea acestui workshop este un real succes, dorim sa impartasim aceasta experienta si cu alti clienti ai OTZ Logistics, in cel mai scurt timp posibil“, a mai spus Project Managerul OTZ Logistics.

Depozite in toata tara

OTZ Logistics, cu sediul in Bucuresti, a fost infiintata in anul 2007, pentru ca in 2008 si 2009 sa creasca foarte mult, dar „sanatos“, ajungand sa se extinda la nivelul intregii tari. In prezent, compania detine depozite clasa A la Bucuresti (20.000 mp), Timisoara (5.000 mp) si Ploiesti (14.500 mp), la care se adauga facilitatile logistice din Buzau (5.000 mp) si Covasna (2.000 mp). „Directiile de dezvoltare ale companiei prevad atat extinderea spre alte centre de interes logistic din tara, cat si cresterea business-ului pe distributia secundara/capilara. Astfel, suntem in plina cercetare si dezvoltare a acoperirii nationale cu centre de distributie in principalele regiuni istorice“, a afirmat Daniel Scaesteanu, General Manager OTZ Logistics. El a mentionat, in acest sens, locatii precum Bucuresti, Muntenia – Ploiesti, Banat – Timisoara, Ardeal – Cluj, Dobrogea – Constanta, Oltenia – Craiova, Moldova – Bacau. „Prin aceste centre, OTZ va putea asigura partea de depozitare si distributie secundara la nivel national, forta de vanzari ramanand in subordinea clientilor“, a subliniat Daniel Scaesteanu.

Flota in crestere

OTZ Logistics detine o flota de 150 de autovehicule de la 1,5 t pana la 22 t, asigurand transport atat in conditii de temperatura ambientala, cat si controlata. „Deoarece OTZ Logistics este in continua dezvoltare, in ciuda situatiei existente pe piata, este nevoie ca aceasta sa fie sustinuta prin cresterea parcului auto. Am facut achizitii recente si avem planificate noi achizitii pentru viitorul apropiat. Acestea trebuie insa foarte atent corelate cu volumul de activitate, pentru ca datele pe care ne bazam investitiile pot fluctua foarte mult de la o luna la alta“, a aratat Dragos Dumitrescu. Carmen Vadan a explicat ca OTZ Logistics nu a inregistrat modificari substantiale fata de volumele preconizate pe baza istoricului din anii anteriori. „Cunoastem cu totii ca inceputul de an aduce cu sine si volume mai scazute, urmand ca apoi situatia sa revina la normal. Cu toate acestea, ne putem astepta in acest an la fluctuatii fata de volumele luate in calcul anterior. Acum, cei mai multi dintre clienti isi doresc sa atinga macar volumele anului precedent, fara sa se astepte la cresteri substantiale“, a subliniat Project Managerul OTZ Logistics, precizand insa ca, in perioada scursa de la inceputul anului, compania a fost contactata de clienti noi. „In aceasta perioada, avem ocazia sa ne evidentiem si sa castigam noi parteneri, bazandu-ne pe principiile noastre de baza: flexibilitate, calitate si seriozitate“, a concluzionat Carmen Vadan.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.