Gefco urca Dacia pe tren

Solutiile multimodale se pot aplica cu succes si in Romania. Atunci cand volumele le justifica. Dar numai de catre cei care stiu cum sa o faca. Experienta pe care Gefco o are in domeniu si-a spus cuvantul in momentul in care Dacia a avut nevoie de supracapacitate de transport.

 

Foarte important este sistemul informatic de care dispunem, prin intermediul caruia putem oferi clientilor date in timp real, a tinut sa precizeze, inca de la inceput, Denis Renard, director general al Gefco Romania. „Am investit foarte mult in sistemul informatic, care este unic la nivelul intregii retele a Grupului Gefco. Putem opera usor informatia de la plecare pana la destinatia marfurilor. Targetul este sa construim o solutie potrivita pentru a oferi clientului aceste servicii door-to-door. Transportul rutier, pe mare sau pe cale ferata, si depozitarea pot fi incluse in astfel de solutii personalizate“, a mentionat Denis Renard. O asemenea solutie croita exact dupa nevoile clientului a dezvoltat Gefco pentru Dacia. Furnizorul de servicii logistice realizeaza distributia vehiculelor Dacia in Italia. Iar volumele sunt cel putin semnificative.

Volume duble, solutii noi

„Concret, trebuie sa transportam masini de la fabrica la dealerii finali din Italia. Initial, am avut in vedere transportul vehiculelor cu camionul de la fabrica la platforma noastra din Italia, de unde realizam ulterior distributia catre dealeri“, a explicat directorul Gefco Romania, adaugand ca Dacia Groupe Renault dispune de o aplicatie electronica prin care transmite comenzile, Gefco incarcand in acelasi sistem datele necesare pentru ca beneficiarul sa stie daca autoturismele au fost ridicate, se afla pe platforma Gefco din Italia sau au fost livrate catre dealeri. „Datele se transfera automat din sistemul nostru catre al lor, lucru foarte important tinand cont de faptul ca este vorba despre volume foarte mari“.

De altfel, ca urmare a volumelor duble fata de cele avute in vedere initial, camionul nu mai putea fi luat in calcul ca unic mijloc de transport. „Pentru a furniza si a asigura transportul masinilor in termenul dat, trebuia sa punem la punct rapid o solutie noua. Trebuia sa asiguram o capacitate suplimentara de transport pentru a putea securiza volumele. Am decis, in acest context, sa aducem un tren. Din noiembrie, pleaca saptamanal un tren de la Mioveni catre Italia“.

Denis Renard a aratat ca pentru a oferi stabilitate in livrare, compania a pus in aplicare, in situatii speciale, solutii de transport pe mare din Constanta. „Am construit solutia de transport naval intr-o perioada foarte scurta. Si, chiar daca termenul a fost foarte strict, am reusit sa il devansam. Practic, utilizam trenul pana la Constanta, unde comandam un vas specializat in transportul de masini. Este vorba despre un vas mic, cu o capacitate de pana la 1.000 de vehicule. Solutiile multimodale sunt mai dificil de pus in practica si de operat. Acestea sunt valabile numai pentru industrii care ofera volume mari pentru distante lungi“, a subliniat directorul general Gefco Romania, aratand ca aceasta solutie multimodala a fost construita pe baza unei nevoi reale a Dacia, care exporta volume mari de masini. În opinia lui Denis Renard, calea ferata poate fi competitiva la aceste volume. „Este un transport «one way» pentru ca, din pacate, dupa ce s-a instalat criza, aproape ca nu s-a mai importat in Romania. Vorbim de mai mult de 20.000 de vehicule care merg catre Italia. Transportam putin mai mult de 200 de vehicule pe un tren, inlocuind astfel 30 de camioane. Stim cum sa punem fluxurile in balanta, iar platforma noastra din Italia este conectata la calea ferata“. Concret, un ciclu de transport cu trenul se incheie intr-o saptamana (incarcare la Dacia, deplasare, descarcare la platforma Gefco din Italia, intoarcere la Mioveni). De mentionat ca Gefco are o echipa de 10 oameni pe platforma de la Mioveni, care gestioneaza incarcarea autoturismelor pe tren.

Experienta isi spune cuvantul

Tinand cont ca este vorba despre o ruta care traverseaza mai multe tari (Romania – Ungaria – Austria – Italia), Gefco trebuie sa opereze cu operatori diferiti, situatia fiind complexa. „Transportam de mult timp pe cale ferata ca grup si suntem obisnuiti sa tratam cu operatori diferiti. Am pus la punct reguli pentru a clasifica avariile care pot aparea. Oricum, obiectivul este sa ofer o calitate buna, chiar daca sunt securizat din punctul de vedere al costurilor. În general, transportul pe cale ferata poate crea mai multe prejudicii decat transportul pe sosea, pentru ca, atunci cand transporti 8-10 turisme cu un camion, este mult mai usor sa le manevrezi, sa controlezi situatia. Mai sunt niste factori externi in cazul caii ferate: trenul incetineste, se opreste ca sa schimbe locomotiva, pe unele tronsoane trebuie sa astepti si asta este cea mai dificila problema. Atunci risti vandalism sau aparitia unor grupuri organizate sa fure. Noi asiguram paza si cautam cea mai buna ruta pentru a evita blocajele sau diminuarea vitezei de mers. De asemenea, evitam cat de mult putem, mai ales cand trecem dintr-o tara in alta, sa schimbam locomotiva. Toate pentru a nu risca. Uneori, furnizam paza specializata pentru tren pe toata distanta, alteori numai pe o parte a traseului (acolo unde consideram ca sunt riscuri)“, a mai aratat Denis Renard, subliniind ca foarte important este sa cauti excelenta in tot ceea ce faci. Iar capacitatea de a reactiona rapid si de a adapta solutiile este esentiala pentru un serviciu de calitate.

„Vagoanele sunt proprietatea Grupului Gefco. Suntem cel mai mare operator pe cale ferata, avem mai mult de 4.300 de vagoane. Suntem numarul unu din punctul de vedere al transportului de masini in Europa“, a mai spus directorul general Gefco Romania. El a aratat, de asemenea, ca Gefco a fost primul furnizor de servicii care a transportat masini Dacia pe vas in 2007. „Dacia a inteles ca vasele si calea ferata sunt importante pentru a-si securiza transportul. De aceea au organizat vase shuttle din Constanta catre Sudul Frantei, Spania si Algeria. La nivelul grupului Gefco, transportam 1/3 pe cale rutiera, 1/3 pe cale ferata si 1/3 pe cale navala“.

Pe segmentul de transport rutier, Gefco subcontracteaza, solicitand partenerilor conditii stricte pentru a asigura calitatea serviciului.

„Lucram cu multi transportatori romani, dar avem cerinte speciale privind echipamentele, asigurarile… De asemenea, ii evaluam in termeni privind calitatea serviciului oferit si le impunem respectarea legislatiei in vigoare. La nivelul grupului, operam mai mult de 10.000 de ca mioane pe zi“, a afirmat Denis Renard.

Compania s-a reorientat odata cu criza economica si inspre alte industrii, dar sectorul auto ramane cel mai important in economia grupului, reprezentand circa 50% din activitate. Gefco Romania vizeaza pentru 2010 o consolidare a pozitiei sale pe piata locala prin dezvoltarea serviciilor si solutiilor internationale door-to-door. Fiind, in principal, concentrata pe clienti din zona industriala si auto, Gefco estimeaza o reducere cu 10% a veniturilor fata de 2008, pe fondul cresterii cu 15% a volumului serviciilor prestate catre clienti din afara zonei auto. În 2008, compania a realizat o cifra de afaceri de 23,4 milioane de euro.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.