Impactul telematicii asupra industriei de retail

Transportul rutier de mărfuri este în creștere în România, care în 2017 s-a situat în top 5 în UE, potrivit datelor Eurostat. Conform datelor valabile pentru anul 2017, România a înregistrat o creștere cu 13,6% a volumului de mărfuri transportate în 2017 față de 2016. Creșterea a fost generată de dezvoltarea comerțului, pe fondul creșterii consumului privat. Retailul este, de altfel, în prezent cel mai puternic sector al economiei locale, din punct de vedere al cifrei de afaceri.

Nevoia marilor rețele comerciale, aflate în continuă expansiune, de a răspunde exigențelor consumatorilor români, influențează activitatea transportatorilor, care sunt nevoiți să găsească soluții pentru a face față noilor provocări. În cazul transporturilor FMCG, esențiale sunt elemente precum: respectarea timpilor de livrare, asigurarea unor condiții speciale pentru mărfuri perisabile, securizarea lor.

Toate aceste provocări au o soluție concretă, telematica. Transportatorii pot controla astăzi, cu maximă precizie, activitatea flotei auto pe care o dețin. Cu ajutorul soluțiilor telematice, ei știu în orice clipă în ce loc pe hartă se află mașinile lor, timpul estimat de livrare, dacă este respectată temperatura necesară unui anumit transport etc.

„Noi toți, în calitate de consumatori, ne dorim să avem acces la produse proaspete, în garanție. Nu știm însă ce eforturi fantastice se fac pentru a asigura aprovizionarea fără cusur a unui hypermarket. Sunt o mulțime de provocări, orice problemă cât de mică poate da peste cap întreg procesul de aprovizionare. Telematica te scutește de astfel de surprize pentru că îți organizează cu precizie activitatea întregii flote”, a spus Levente Gall, CEO WebEye pentru Europa Centrală și de Est.

WebEye a dezvoltat soluții care asigură bunul transport al mărfurilor de tip FMCG. Una dintre ele monitorizează în timp real funcţionarea echipamentului de răcire. Reglarea necorespunzătoare a temperaturii reprezintă cea mai mare problemă în transportul produselor care necesită linie de frig. Rezultatul este că marfa se alterează şi astfel se pot produce pagube însemnate. Sistemul WebEye dă alarma imediat ce temperatura începe să scadă sau să crească faţă de valoarea impusă, făcând astfel posibilă intervenţia în timp util. Totodată, beneficiarul transportului are dovada că produsele au fost transportate la temperatura potrivită.

Soluția WebEye pentru un transport frigorific în siguranţă constă în amplasarea de senzori în fiecare incintă a remorcii, ceea ce permite monitorizarea temperaturii fiecărei categorii de marfă. Cu ajutorul senzorului de ușă, clientul este atenționat în timp real dacă ușa semiremorcii este deschisă în locuri nepermise.

Serviciul eTachograph, cu cele 2 funcții ale sale, eControl și eDownload, permite gestionarea eficientă a flotei auto. eControl oferă un ajutor eficient în planificarea și executarea sarcinilor de transport, iar eDownload face posibilă descărcarea online a datelor tahografului digital, ceea ce crește capacitatea de transport și gradul de exploatare a vehiculelor.

WebEye Telematics Group se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de telematică – și WebEye International, divizia comercială care include filialele companiei din 14 țări europene. În 2017, grupul a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de peste 14 milioane de euro. Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluțiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediție și logistică pentru eficientizarea activității și reducerea costurilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.