PANASONIC merge pe mana KLG

KLG Europe furnizeaza, din aceasta primavara, servicii logistice complete pentru Panasonic, dupa ce, in ultima perioada, colaborase cu producatorul de echipamente electronice si electrocasnice pe segmentele de distributie interna si transport international. Am incercat sa aflam de la Paul Nita, Bucharest Operations Manager al KLG Europe, ce se afla in spatele acestei mutari strategice si mai ales ce vor clientii in aceasta perioada de incertitudine economica.

KLG a preluat din 16 martie segmentul de servicii logistice al Panasonic, devenind fullprovider, a aratat Paul Nita. „Este o perioada in care toata lumea cauta sa-si imbunatateasca parametrii de eficienta, sa-si diminueze costurile si sa transforme cheltuielile fixe in cheltuieli variabile“, a explicat el, precizand ca Panasonic a urmarit reducerea costurilor concomitent cu alegerea unui singur furnizor de servicii. În plus, a fost implementat un sistem de schimb electronic al datelor (EDI), care leaga printr-un soft foarte complex cele doua companii. „Vorbim despre o legatura securizata, care permite Panasonic sa urmareasca live ceea ce se petrece in depozit“, a afirmat Paul Nita, mentionand ca legatura este instantanee (live).

Actiune globala pentru rezultate locale

„Actioneaza in primul rand KLG Romania prin Departamentul de dezvoltare, clienti noi si IT, care are, de asemenea, rolul de a efectua testele in depozit. Apoi, intra in scena Departamentul IT din Olanda, ce supervizeaza si asigura legatura cu reprezentantii clientului, caruia i se adauga compania belgiana care furnizeaza EDI pentru KLG si care are, la randul sau, echipe pentru proiectele in derulare. Dar faptul ca esti, de exemplu, in Belgia si discuti cu cineva din Olanda, care, de asemenea, vorbeste cu reprezentantul clientului din Japonia sau din Coreea, iar Romania se afla pe fir, reprezinta ceva normal“, a subliniat reprezentantul KLG Europe. El a mentionat ca, in functie de complexitatea activitatii, au fost sisteme EDI implementate intr-o luna sau care sufera imbunatatiri si dupa 3 luni. În relatie cu Panasonic, in prezent, se finalizeaza implementarea celei de-a doua faze. Mai mult decat atat, pentru Panasonic, a fost implementata si scanarea seriilor produselor, ceea ce ii permite producatorului de echipamente electronice si electrocasnice sa detina informatii in timp real privind marfurile care au parasit depozitul si momentele de livrare. Sistemul ofera o mai buna gestiune a garantiilor, pentru ca vor putea fi verificate toate seriile produselor vandute, in momentul in care, dupa cateva luni sau ani, sunt solicitate servicii in garantie. „De asemenea, am construit in sistemul nostru pentru clienti un portal, unde se pot loga cu user si parola, pentru a verifica statusul comenzilor. Cu alte cuvinte, daca noi pregatim comanda pentru livrare, clientul vede statusul «in pregatire». Atunci cand am terminat comanda si e pregatita la rampa, o vede «pregatita la rampa». Daca am incarcat marfa in camion si a plecat camionul, vede statusul «incarcat». Dupa ce vine avizul de confirmare de la destinatar, de la punctul de descarcare, vede «aviz confirmat». Aceste mesaje sunt vizibile de oriun de exista conexiune Internet“, a mai spus Paul Nita. El a adaugat ca implementarea unui sistem EDI reprezinta o investitie suficient de consistenta pentru ambii parteneri. În plus, KLG a achizitionat echipamente dedicate Panasonic. „Volumele justifica utilizarea de echipamente dedicate Panasonic“, a afirmat Paul Nita, care a apreciat ca rulajele se afla in crestere, in conditiile in care, din septembrie, incepe in mod traditional sezonul de vanzari si piata s-ar mai putea dezmorti.

Viteza conteaza

Reprezentantul KLG Europe a explicat ca, in relatie cu Panasonic, termenele de livrare sunt foarte bine stabilite. „Termenul general de livrare in tara este de 24 de ore, iar pentru distante mai mari de 48 de ore. În general, clientii au tarife de grupaj, dar, la solicitarea lor, pot fi formate si transporturi de dicate. De exemplu, atunci cand au comenzi pentru care nu conteaza pretul transportului, luam o masina si, chiar daca vorbim de 2 mc sau 7 mc, o trimitem la Oradea. Am avut suficiente astfel de cereri, ce au fost onorate cu succes. Putem sa punem pe un camion de 22 de tone, 40 de comenzi de la 7 clienti, care trebuie distribuite, spre exemplu, in Moldova. Le incarcam la Bucuresti la 6-8 seara, iar a doua zi dimineata, cand ajung in Targu Secuiesc, unde avem hub, sunt 3 masini care le asteapta. Colegii din Targu Secuiesc sunt avizati cu privire la comenzi din ziua precedenta, chiar inainte de a se fi terminat de incarcat camionul la Bucuresti“, ne-a explicat Paul Nita. În opinia sa, marele avantaj al KLG Europe il constituie viteza de actiune si flexibilitatea. „Nu se poate lauda oricine ca, daca a venit comanda la ora 12, pana la 4 pot fi livrate 4 tiruri. Mai ales in aceasta perioada este foarte importanta viteza. Iar daca, la final, atunci cand se trage linie, se obtin si economii, clientul nu poate fi decat multumit“, a concluzionat reprezentantul KLG Europe.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.