ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT: TRENUL, o soluție din ce în ce mai sigură

Specializată în soluții moderne de transport rutier încă de la înființare, Routier European Transport și-a deschis, în urmă cu câțiva ani, un depozit propriu în Cluj pentru ca, la începutul lui 2018, să se lanseze, oficial, în domeniul furnizorilor de servicii intermodale. Bilanțul făcut la un an de activitate pe acest segment arată cel puțin interesant. Cifra de afaceri generată de transportul intermodal a depășit 50% din veniturile totale înregistrate de compania clujeană. Și este în creștere…

Routier European Transport lansa, în luna ianuarie 2018, serviciul de transport intermodal, după o serie de teste realizate în decursul anului 2017. La baza deciziei managementului companiei stăteau cerințele partenerilor. „Am testat serviciul de transport intermodal pe parcursul mai multor luni, iar rezultatele au fost pozitive. În ianuarie 2018, am decis să începem să operăm un tren dedicat companiei noastre”, ne-a explicat Adrian Petrișor, business development manager Routier European Transport.

România – Germania, pe șine

Concret, terminalele sunt localizate în Curtici (România) și, respectiv, în Köln (Germania). „Am ales Germania datorită faptului că este o economie puternică, iar fluxurile de marfă dintre România și această țară sunt importante. Ne-am focusat pe partea de vest a Germaniei (bazinul Ruhr) și pe o rază de 100-300 km în Belgia, Olanda și în nordul Franței”, a precizat Adrian Petrișor.

De menționat că flota companiei de trailere mega și cutii mobile utilizate pe acest segment se ridică astăzi la 300 de unități, la care se adaugă parcul de 55 de capete tractor (având o vârstă medie de 3 ani) utilizate în activități de transport internațional. Decizia de a avea un tren dedicat, în fiecare săptămână, a atras după sine și responsabilitatea de a-l umple pe ambele direcții, pe care compania și-a asumat-o.

„Am plecat de la 2-3 clienți ancoră, anul trecut, care au stat la baza organizării trenului dedicat, pentru ca, ulterior, să adăugăm alți clienți în portofoliu.” Astfel, din aprilie 2018, s-a ajuns la două round trip-uri România – Germania, pentru ca, în prezent, Routier European Transport să opereze 5 astfel de curse săptămânal. Compania a câștigat mult la capitolul flexibilitate, în condițiile în care fiecare dintre cele 5 trenuri este share-uit cu un partener, Routier încărcând 70 de unități/sens/săptămână.

„Ne propunem ca, în a doua parte a acestui an, să creștem frecvența la 6 plecări pe săptămână, în paralel cu majorarea volumului alocat pe fiecare tren”, a menționat reprezentantul Routier European Transport, adăugând că livrările către destinatarii finali se fac, la capetele de linie, din terminale, cu tracționiști parteneri, în cea mai mare parte români. „Ca termene de livrare, încercăm să ne apropiem cât mai mult de cele valabile în cazul transportului rutier. Realizăm livrări într-o perioadă de 4-5 zile în Germania sau Benelux, dar vom obține reduceri suplimentare, o dată cu creșterea frecvenței trenurilor”, a subliniatAdrian Petrișor.

„Ca termene de livrare, încercăm să ne apropiem cât mai mult de cele valabile în cazul transportului rutier. Realizăm livrări într-o perioadă de 4-5 zile în Germania sau Benelux, dar vom obține reduceri suplimentare, o dată cu creșterea frecvenței trenurilor”, a subliniat Adrian Petrișor.

Potrivit inclusiv pentru mărfuri ADR

„Serviciul a fost bine primit de către companiile mari internaționale, care, pe lângă stabilitate, au apreciat avantajele privind protecția mediului. Reducerea emisiilor de CO2 poate ajunge, din informațiile pe care le deținem, până la 70%, dacă ne raportăm la transportul rutier”, a mai arătat el, adăugând că trenul devine cu atât mai valoros cu cât, în prezent, lipsa de șoferi afectează piața de transport, diminuând capacitatea disponibilă efectiv, la un moment dat.

“Ținând cont că lucrăm cu parteneri în terminale și în ceea ce privește partea de tracțiune, investiția noastră majoră a fost legată de achiziția de semiremorci mega și cutii mobile. Toate sunt dotate cu echipament GPS și dispunem de trasabilitate în fiecare moment” – a precizat, de asemenea, reprezentantul Routier European Transport.

În cazul Routier European Transport, trenul reprezintă, în fiecare săptămână, alternativa pentru aproximativ 70 de curse internaționale/sens utilizând camionul. Potrivit reprezentantului Routier European Transport, semiremorcile și cutiile mobile oferă o bună flexibilitate serviciului intermodal și permit deservirea clienților din industrii variate. Altfel spus, poate fi transportată o paletă largă de produse: atât mărfuri ușoare sau de volum, mărfuri grele, cât și produse ADR.

„Utilizăm flota proprie, de 55 de camioane, pentru transport internațional în regim triangular. Am încercat să facem și transport intracomunitar, dar rezultatele nu au fost cele așteptate și am renunțat”, a mai spus Adrian Petrișor.

Adrian Petrișor: „Am demarat activitatea de transport intermodal pe baza testărilor – learning by doing. Nu a fost ușor! Am făcut și greșeli inerente procesului de învățare, dar lucrurile au evoluat bine. Am schimbat modul de business al firmei, pentru că transportul intermodal presupune un alt tip de organizare”

La masă cu cei mari

„În ceea ce privește piața, pe acest segment concurăm cu firmele mari. În licitații, la clienți, ne întâlnim cu aceleași 5-7 firme mari, care fac transport intermodal. Ne onorează competiția, dar nu este ușoară. Trebuie să fii pregătit să participi la licitații”, a arătat Adrian Petrișor, explicând că o parte importantă din volumele operate pe segmentul de transport intermodal face obiectul unor contracte, dar se lucrează și spot, discutându-se punctual fiecare comandă în parte. „Participăm la licitații atât în România, cât și la nivel internațional, dar, pentru a stabiliza volumele dinspre vest către România, avem un coleg neamț care ne ajută să vindem în Germania.”

Transportul intermodal este un segment care ar trebui să fie pe val în următoarea perioadă. „Suntem încrezători în acest serviciu”, a concluzionat business development managerul Routier European Transport.

Avantaje ale transportului combinat:

  • costuri competitive și stabile – prețurile sunt fixe o perioadă de minim 1 an;
  • capacități de transport asigurate pe parcursului întregului an, incluzând sărbătorile și perioadele de vacanță;
  • predictibilitate datorată plecărilor regulate, pe fiecare sens;
  • stabilitate – nu este influențat de lipsa șoferilor, restricții de trafic, blocarea drumurilor etc.;
  • protejarea mediului prin reducerea emisiilor de CO2.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.