SCHMITZ CARGOBULL. TrailerConnect 2.0

Schmitz Cargobull țintește creșterea gradului de digitalizare a parcului de semiremorci, cu o soluție telematică îmbunătățită: TrailerConnect 2.0 cu CTU 3 – a doua variantă de interfață și a treia variantă de hardware.

Pentru 2019, Schmitz Cargobull Romania și-a propus să pună și mai mult accent pe zona serviciilor adăugate – telematică, contracte de service și breakdown, precum și service pentru agregatele frigorifice Schmitz Cargobull. Iar soluția telematică joacă un rol esențial.

CTU 3, a treia generație de hardware, are bateria încorporată și încălzită, senzor de contact pentru ușă, senzor cuplare la capul tractor, senzor identificare cap tractor, senzor uzură plăcuțe frână, senzor nivel carburant în rezervorul agregatului frigorific, senzor monitorizare a presiunii și temperaturii în anvelope.

Informații precise, utilitate crescută:

  • Presiune și temperatură roț Temperatura în roți poate crește, din cauza presiunii necorespunzătoare în anvelope, însă principalele cauze sunt legate de sistemul de frânare și punte. O temperatură mai mare pe una dintre roți poate semnala probleme, ce pot fi, astfel, remediate înainte să producă pagube semnificative și, chiar, imobilizări ale vehiculului. Gresarea unui butuc sau un etrier blocat pot fi remediate cu costuri mici în service, însă neremediate, pot produce pagube însemnate.
  • Monitorizare temperatură pentru semiremorcile frigorifice.
  • Monitorizare funcționare a agregatului frigorific.
  • Modificare temperatură și setări de la sediul firmei, pentru agregatele Schmitz Cargobull și Carrier. Degrevarea șoferului de această responsabilitate ajută la confortul acestuia și are impact pozitiv asupra siguranței mărfurilor și transportului, în general.
  • Monitorizare grad de umiditate, aspect foarte important în special în transportul pharma.
  • Codurile de eroare înregistrate de agregatul frigorific sunt transmise direct către service. Astfel, un update de software poate fi realizat direct prin sistemul telematic, fără a fi necesară deplasarea semiremorcii la service.
  • Poziționare exactă. Se poate preseta o anumită poziție, iar dispecerul este notificat când semiremorca a ajuns în respectivul loc de parcare. Astfel, dispecerul poate comanda, de exemplu, deschiderea ușilor – soluție potrivită pentru transporturi de mărfuri cu valoare ridicată.
  • Identificare cap tractor – se montează un emițător în capul tractor, căruia i se atribuie numărul de înmatriculare al autovehiculului și, la momentul cuplării, soluția telematică înregistrează ce semiremorcă a fost cuplată la respectivul cap tractor. Astfel, în special flotele mari pot evita cazurile în care șoferii cuplează o semiremorcă greșită.
  • Senzor nivel de carburant în rezervorul agregatului frigorific. Poate fi urmărit atât de către șofer (în oglinda laterală, pe display-ul agregatului), cât și de dispecerat, în portalul Schmitz Cargobull. Soluția telematică poate fi setată, astfel încât dispeceratul să primească alerte, în cazul unor scăderi rapide ale volumului de carburant din rezervor.

Pachetele de datele sunt transmise o dată la 15 minute, însă înregistrările sunt realizate cu o frecvență mai ridicată (și în funcție de modificarea parametrilor înregistrați de senzori).

Totodată, în situația în care vehiculul traversează o zonă în care transmiterea datelor nu este posibilă, datele sunt stocate, urmând a fi transmise integral, imediat ce este posibil. Astfel, nicio informație nu se pierde.

Trei tipuri de abonament

Abonamentele lunare includ transmitere datelor la 15 minute și, opțional, la 5 minute.

Stocarea datelor se realizează pentru 12 luni și, opțional, perioada poate fi mărită fără limită.

Există trei tipuri de abonamente: Info, Alert și Control.

  • Info oferă informații privind poziționarea vehiculului.
  • Alert acoperă, în plus, toate informațiile legate de transportul frigorific.
  • Control include primele două pachete și oferă și posibilitatea de control (de exemplu: blocare/deblocare uși și setare agregat frigorific din dispecerat).

Operatorii pot urmări informațiile pe interfața online pusă la dispoziție de Schmitz Cargobull, sau datele pot fi importate în soluția IT utilizată de transportator. De asemenea, datele pot fi integrate în FleetBoard, soluția telematică dezvoltată de Mercedes-Benz.

În plus, prin aplicația gratuită beSmart, pentru telefoane mobile, șoferul poate vizualiza toate datele importante legate de semiremorcă direct din cabină, pe display-ul telefonului. Transferul de date se realizează prin Wi-Fi – unitatea sistemului transmite datele direct pe telefon. Apar astfel numeroase facilități – de exemplu, diagramele pentru transportul frigorific pot fi descărcate în telefon și transmise pe email.

Începând cu primăvara acestui an, toate semiremorcile frigorifice comercializate de Schmitz Cargobull Romania vor fi echipate, standard, cu soluția telematică.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.