STILL – 100 DE ANI: Istoria… viitorului

Sub sloganul „O istorie a viitorului”, compania de intralogistică STILL își celebrează, anul acesta, cea de-a 100-a aniversare. Flashback: pe 1 februarie 1920, Hans Still deschidea un atelier de reparații pentru motoare electrice, marcând începuturile a 100 de ani de succese, invenții, concentrare pe necesitățile clienților și orientare către excelență în servicii.

Pe parcursul acestor o sută de ani, STILL a arătat, mereu și mereu, o sensibilitate acută la cerințele și provocările clienților săi, a influențat industria, prin puterea sa inovatoare și a deschis calea către domenii de afaceri orientate către viitor.

De la începuturi… la descoperiri importante

La numai câțiva ani după ce a fost înființat atelierul de reparații pentru motoare electrice, STILL și-a prezentat propriile produse, cum ar fi „stația electrică Matador”, în cadrul Târgului de la Leipzig, din 1924. Dezvoltarea și repararea de motoare electrice, generatoare și transformatoare constituie activitatea de bază a companiei timp de muți ani.

După sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, STILL introduce pe piață un vehicul electric inovator, modelul EK 2000, devenind, astfel, producător de camionete industriale. Acest model este urmat de primul stivuitor cu furci fabricat de STILL; lansarea modelului de stivuitor electric EGS 1000 a marcat începutul unei noi ere.

Concepte inovative de propulsie și pionierat în e-mobilitate

STILL și-a clădit, cu repeziciune, o reputație solidă de producător de vehicule industriale inovative și de pionier în domeniul electro-mobilității. Vehiculele electrice deschid noi perspective de utilizare în domenii în care emisiile zero și eficiența energetică reprezintă o prioritate.

Această pasiune pentru motoare electrice eficiente are efecte până și în dezvoltarea unor modele echipate cu motoare cu combustie internă (IC). Încă de la început, conceptul de propulsie pentru motoarele cu combustie internă a fost diesel-electric, de exemplu, prin utilizarea tehnologiei hibride. Motorul cu combustie internă alimentează un generator, care, la rândul său, generează electricitate pentru a alimenta motorul IC. Turația redusă a motorului permite o operare eficientă din punctul de vedere al consumului de combustibil.

Propulsia electrică și mobilitatea electrică sunt conectate inseparabil cu SSTILL. Introducerea primului stivuitor electric cu furci, în 1949, utilizarea celulelor de combustibil sau tehnologia litiu-ion sunt numai câteva dintre reperele care acu confirmat compania STILL ca partener pentru soluții intralogistice de succes, bazate pe electricitate.

O dată cu lansarea noului stivuitor electric RX 60-20/35, în 2019, STILL și-a asumat, o dată mai mult, un rol de pionierat: teste independente certifică faptul că echipamentul are o productivitate care o surclasează pe cea a oricărui alt stivuitor echipat cu motor cu combustie internă din aceeași clasă de capacitate care a fost testat vreodată. Niciodată până acum un stivuitor electric n-a ieșit învingător dintr-un astfel de duel de performanță.

Gândire în perspectivă – în mod automat

Inventivitatea și dorința de a găsi soluții tot mai bune pentru clienții săi reprezintă deja de decenii întregi forța propulsoare a STILL. Convinsă de valoarea adăugată enormă pentru clienți, compania investește eforturi masive în dezvoltarea soluțiilor automatizate și a sistemelor de asistență, în noul mileniu.

Conceptul de control OptiSpeed combină în mod profitabil ambele tendințe. Acesta asigură cea mai bună viteză de deplasare în orice situație, în funcție de înălțimea de ridicare, direcția de mers și încărcătură. Rezultatul este o creștere a performanțelor de manipulare cu până la 20%.

Prin intermediul modulului său de eficiență, pilotul automat inteligent Blue-Q permite o reducere a costurilor cu energia de până la 20%, fără nicio pierdere în ceea ce privește performanța. Proiectul de automatizare de la Kuraray Trosifol a câștigat trofeul International Forklift Truck of the Year (IFOY) la categoria „Soluții Intralogistice”, în 2015. Pentru prima dată, în cadrul acestui proiect, cu un concept sofisticat de flux al materialelor, vehicule shuttle semi-automatizate comunică direct cu reach truck-uri automate, într-un sistem de depozitare de tip „channel”. La numai un an după, STILL a prezentat primul picker autonom din lume, iGo neo CX 20, și a devenit primul producător de echipamente industriale care a utilizat, ca standard, robotica în intralogistică.

Concentrarea pe client și servicii, cheia succesului

Calitatea, serviciile și concentrarea pe necesitățile clienților au constituit principiile fondatorului companiei, Hans Still, și continuă să fie pilonii principali ai producătorului și în ziua de astăzi. Introducerea unor portaluri digitale, cum ar fi STILLReport, ca instrument web de management al flotelor, sau aplicația web STILL neXXt fleet, reprezintă doar un exemplu al puterii sale inovative în sectorul serviciilor.

În ultimii ani, STILL și-a extins în mod constant gama de servicii de consultanță. În contextul unor sisteme de depozitare complexe, cu vehicule conectate în rețea, procese interconectate și cu necesitatea unor fluxuri din ce în ce mai eficiente, STILL a înțeles că, acum mai mult decât oricând, companiile au nevoie de experți care să-i susțină și care să le ofere sfaturi competente, să analizeze procesele de depozitare în mod profesionist și, apoi, să optimizeze în mod prudent infrastructura depozitelor. Toate acestea solicită încă și mai mult creșterea rapidă a tendințelor către automatizare.

Inovații care modelează industria

De nenumărate ori, STILL a demonstrat o înțelegere subtilă a necesităților clienților și a convertit aceste cunoștințe în noi produse. Introducerea primului catarg cu vizibilitate maximă în anii ’70, de exemplu, a crescut semnificativ atât siguranța operatorului, cât și a împrejurimilor. Un alt reper important este introducerea sistemului de schimbare laterală a bateriei, pe modelele electrice RX 20 și RX 60, ceea ce a îmbunătățit în mod semnificativ eficiența vehiculelor și definește, o dată mai mult, standardele care au devenit, acum, normă la nivelul industriei.

traducerea și adaptarea:
Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.