Page 10 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 10

AP mânări...mai 2019, crescând, astfel, probabilitatea ca acesta să fie transferat viitorului PE.UNTRR salută implicarea activă a eurodeputaților români în sprijinirea in- dustriei autohtone de transport rutier, pentru a oferi șanse egale, pe piața eu- ropeană, companiilor de profil din Ro- mânia și angajaților acestora și pen- tru a evita falimentarea transportatorilor români și migrarea șoferilor în Vestul UE, unde românii nu sunt plătiți la ni- velul colegilor lor din Vest, contrar prin- cipiului „plată egală pentru muncă egală, în același loc” susținut de Alianța Rutieră. „Precizăm că Pachetul Mobili- tate a fost inițiat pe fondul protecțio- nismului în creștere al Statelor Alianței Rutiere, cuprinzând propuneri extrem de restrictive pentru transportatorii români și Est – europeni, precum apli- carea Directivei Detașării Lucrătorilor în sectorul transporturilor rutiere, res- tricționarea cabotajului, obligația întoarcerii acasă a șoferilor și in- terzicerea repausului săptămânal nor- mal în cabina vehiculului”, se arată în comunicatul transmis la redacție.Atunci când se încearcă impunerea unor reguli care te dezavantajează, orice amânare este binevenită. Pachetul Mobilitate a fost respins, pentru a doua oară, în plenul Parlamentului European, la începutul lunii iulie.lenul Parlamentului European (PE), reunit pe 4 iulie, la Strasbourg, a respins, pentrua doua oară, Pachetul Mobilitate pro- pus de Comisia Europeană (CE), pri- vind modificarea legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, informează UNTRR, prin intermediul unui comunicat de presă. Decizia a fost luată în urma votului tuturor amendamentelor contradictorii aduse de eurodeputați la rapoartele Comisiei de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN). Iar aceasta, după ce rapoartele TRAN au fost respinse în plenul Parlamentului European și luna trecută. Potrivit UNTRR, eurode- putații nu au reușit să adopte o poziție a Parlamentului European cu privire la: cerințele de aplicare și normele specifice privind detașarea conducă- torilor auto în sectorul transportului rutier; perioadele de conducere zilnice și săptămânale, pauzele minime și pe- rioadele de repaus, poziționarea prin tahografe; adaptarea regulilor de ac- ces la profesie și la piața de transport rutier de marfă la evoluțiile din sectorul de transport rutier.acestora, de circa 1 euro/km, sunt sub nivelul costului de referință pentru transportul rutier în Vestul UE, de apro- ximativ 1,25 euro/km (conform Comitetului Național Rutier din Franța – www.cnr.fr), iar un transportator ves- tic primește, pentru același serviciu, un tarif de circa 1,5 euro/km (cost de referință + marjă de profit).Principiul „Plată egală pentru muncă egală, în același loc” trebuie să se aplice și companiilor din Centrul și Estul UE, nu numai angajaților, în caz contrar, Pachetul Mobilitate va distorsiona grav competiția pe piața de transport europeană, legalizând discriminarea transportatorilor români șiUn compromis pare... imposibilDupă mai mult de un an de la pu- blicarea Pachetului Mobilitate, pe 31 mai 2017, și după un proces de ne- gociere lung și dificil, la nivel euro- pean, nici Parlamentul European și nici Consiliul de Transport UE nu au reușit să ajungă la un compromis echi- librat și acceptabil pentru toate Statele Membre UE. Reamintim, Parlamentul European a respins și pe 14 iunie 2018 mandatul de negociere, propus TRAN cu privire la pachetul mobilitate pe 4 Iunie 2018, în timp ce Consiliul European nu a putut adopta o poziție cu privire la pachetul mobilitate, la ul- tima sa reuniune, din 7 iunie 2018.Est – europeni.În continuare, se va relua procesul dezbaterilor Pachetului Mobilitate în TRAN, pentru găsirea unui compro- mis, care să fie, apoi, votat, din nou, în plenul Parlamentului European.Tarife în funcție de... proveniență„Stabilirea unui cost de referință pentru transportul rutier în UE este soluția pentru un Pachet de mobilitate echitabil și echilibrat!”, subliniază UNTRR. Având în vedere că Parlamen- tul European a aprobat întoarcerea ra- poartelor privind Pachetul Mobilitate la Comisia de Transport și Turism (TRAN), UNTRR solicită eurodeputaților români membri în TRAN să sprijine introduce- rea unui mecanism european, similar celui stabilit de Comitetul Național Rutier în Franța, pentru a garanta același cost de referință al transportului în UE, atât pentru transportatorii din Est, cât și pentru cei din Vest.Este tot mai puțin probabil ca Pachetul Mobilitate să poată fi adoptat până la finalul mandatului actualului Parlament European, din lunaCu toate că aceste propuneri ale pachetului mobilitate sunt, încă, în dez- batere la nivel european, statele Vest – europene le aplică, deja, în legisla- țiile lor naționale, fapt care a condus la creșterea semnificativă a costurilor de operare ale transportatorilor români și Est – europeni, în Vestul UE. Aceas- ta în condițiile în care tarifele plătiteMeda IORDAN10 ...................................................................................................................................................... iulie 2018meda.iordan@ziuacargo.roUNTRR salută implicarea eurodeputaților români în sprijinirea industriei de transport rutier din România.ACTUALITATE


































































































   8   9   10   11   12