Page 30 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 30

Camioanele care operează în condiții extreme pot beneficia, acum, de funcțiile versiunii îmbunătățite Optitrack+. Acest sistem dispune de noi motoare hidraulice, care cresc cuplul, la nivelul roților din față, cu 30%.Optitrack+ oferă o putere de tracțiune crescută, pentru a face față umor sarcini utile ridicate, pante abrupte și suprafețe de sol moale. Această versiune îmbunătățită este recomandată, în special, pentru aplicații de transport pământ sau agregate, în condiții dificile.pe o plajă largă de turații, fac ca mi- siunea șoferului să pară aproape ba- nală.cuplului maxim, la nivelul roții. Acest nou element crește puterea de trac- țiune, permițându-le șoferilor să facă față dificultăților inerente în manevra- rea vehiculelor cu sarcini utile mari, sau pe teren accidentat.Un dispozitiv de auto – calibrare ajustează setările sistemului Optitrack, asigurând o performanță crescută pe toată durata de utilizare a vehiculului, și a fost adăugată o treaptă suplimen- tară de viteză pentru marșarier (R2), pentru manevrabilitate optimă, pe toate tipurile de teren.Optitrack consolidatRadu BORCESCUOptitrack a fost dezvoltat, în 2009, de către Renault Trucks, în parteneriat cu Poclain Hydraulics, și este dispo- nibil pe gama de vehicule C 2.5, ofe- rind o putere adițională de tracțiune, datorită a două motoare hidraulice, instalate la nivelul roților față. Sistemul oferă posibilitatea de a beneficia de tracțiune integrală temporară, în caz de necesitate, depășind constrângerile unui sistem „convențional” de tracțiune integrală, în special în termenii con- sumului de combustibil, ai înălțimii de încărcare, ai costurilor de întreținere și ai masei suplimentare.radu.borcescu@ziuacargo.roPentru a asigura o putere maximă la pornirea de pe loc, în cele mai so- licitante situații, precum și un control total al vehiculului, Renault Trucks a adăugat o funcție de „boost”. Atunci când este activată de către șofer, aceasta crește presiunea în pneurile față la maximum (450 bar), pentru a obține un cuplu maxim de pornire.Confort și manevrabilitateSistemul Optitrack se deconectea- ză atunci când viteza vehiculului atin- ge 50 km/h (comparativ cu 40 km/h, în cazul versiunilor anterioare) și se reactivează, automat, la 20 km/h, fără să mai fie nevoie de intervenția șofe- rului.Renault Trucks își consolidează, acum, sistemul Optitrack, prin încor- porarea unor noi elemente.Presiunea hidraulică a sistemului a fost crescută de la 420, la 450 bar, conducând la o augmentare cu 7% a30 ...................................................................................................................................................... iulie 2018DRIVE-TEST


































































































   28   29   30   31   32