Page 62 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 62

Sistemul deManagement alTraficului din BucureștiPse extindeCinci noi bulevarde din Capitală – Grivița, Theodor Pallady, Colentina, Șoseaua Giurgiului și Calea 13 Septembrie –, cu 59 de intersecții, vor fi introduse în Sistemul de Management al Traficului – BTMS (Bucharest Traffic Management System).rimăria Capitalei va realiza o economie de 4 milioane de euro, prin preluarea acestor lu-crări la nou-înființata Compania Muni- cipală Managementul Traficului București SA. „Pentru modernizarea sistemului de semaforizare al acestor artere de circulație, se va utiliza cel puțin aceeași tehnologie practicată pâ- nă în prezent, însă valoarea lucrărilor este estimată la aproximativ 7 milioane de euro, cu mult sub valorile practicate până acum. Mai exact, dacă aceste lucrări ar fi fost realizate prin societatea comercială cu care Municipalitatea avea, în trecut, contract (SC UTI SA) și dacă ar fi practicat aceleași tarife, costul estimat ar fi de aproximativ 11,1 milioane de euro, cu peste 4 milioane de euro mai mult, ceea ce înseamnă o valoare cu aproape 59% mai mare”, precizează Primăria Capitalei.de pe raza municipiului București, ceea ce va contribui, în mod semnifi- cativ, la fluidizarea traficului rutier”.Urgență, Sistemul de Monitorizare Trafic (BTMS), „Linia verde” a PMB, DISPEC – Sistemul românesc de teletriaj și dispecerizare din cadrul Ser- viciului de Ambulanță București – Ilfov, Aplicația de gestiune a paturilor libere din spitale (ASSMB), Banca de date urbană a PMB, sistemul de fluxuri video al Metrorex, Sisteme AVL de lo- calizare resurse de intervenție; siste- me de colectare automată a datelor din sistemele operatorilor de sprijin care monitorizează factorii de risc și transmit alerte, sisteme de alertare și avertizare de tip broadcast (panouri stradale, panouri Metrorex, sirene, mesaje SMS).ACTUALITATEBucureștiul dispune de BTMS încă din anul 2008, întreținut, până în luna decembrie 2017, de compania UTI. În prezent, Compania Municipală Managementul Traficului execută lu- crările de intervenție, mentenanță, pro- iectare și dezvoltare a sistemului de semaforizare administrat de Primăria Capitalei. Întregul sistem de semafo- rizare a intersecțiilor se află într-o stare proastă: „camerele pline de pământ, fibră optică și cabluri de energie elec- trică îngropate direct în pământ, deși trebuiau băgate în tubulaturi speciale, și haos în circuitele electrice din dula- purile unde sunt montate echipamen- tele de dirijare a circulației”.Dispeceratele ISU și SMURD, în Centrul Municipal IntegratPână în prezent, au fost realizate studiile de fezabilitate și pentru alte 101 intersecții: „După finalizarea intro- ducerii celor 59 de intersecții în BTMS, Compania Municipală Managementul Traficului București SA va continua demersurile pentru introducerea în BTMS a altor 101 intersecții, pentru care au fost realizate, deja, studiile de fezabilitate. Astfel, se are în vedere modernizarea sistemului de semafo- rizare pentru majoritatea intersecțiilorSistemul Informatic Integrat stă la baza centrului de comandă și control. Acesta asigură coordonarea centrali- zată a instituțiilor implicate, făcând po- sibilă vizionarea tuturor resurselor dis- ponibile pe stațiile de lucru și pe un ecran unic de mari dimensiuni (video- wall), situat în sala operațională.ISU București – Ilfov și SMURD și-au mutat dispeceratele în Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență, iar, în cel mai scurt timp, va fi relocat și dispeceratul Serviciului de Ambulanță. Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență, situat în șoseaua Cotroceni nr. 34, Sectorul 6, are o suprafață totală de 6.061,75 mp și este structurat pe trei niveluri.Aplicația de date a centrului are interfețe dedicate schimbului de date cu toate agențiile și actorii implicați în managementul situațiilor de urgență. Dotările clădirii asigură funcționarea independentă timp de minim 72 de ore, fiind prevăzută cu generatoare de energie electrică, rezervă de com- bustibil de peste șase tone, rezervă de apă de patru tone.Sistemul comunică și cu: Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (112), Sistemul de Manage- ment Informațional pentru Situații deMagda SEVERIN62 ...................................................................................................................................................... iulie 2018magda.severin@ziuacargo.ro


































































































   60   61   62   63   64