Page 10 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 10

Cum conectăm vehiculele lainternet?Comisia Europeană este ținta unei presiuni în creștere, privind decizia pe care ar trebui să o anunțe, în această toamnă, pe tema vehiculelor conectate, iarnteresele sunt multiple. Producătorii auto, operatorii de telecomunicații,iPmare de funcții bazate pe internet, în următorii ani.furnizorii de tehnologie, dar și guvernele mai multor state susțin că hotărâreaar putea genera un impact pe termen lung, în privința tehnologiei deconstrucție a mașinilor noi, care vor fi echipate cu un număr din ce în ce maiotrivit site-ului euroactiv.com, în centrul dezacordului se află decizia politică tehnică, în ca-drul Comisiei, care ar putea oferi spri- jin pentru un sistem bazat pe Wi-Fi (deja disponibil pentru utilizare), sau pentru tehnologia celulară, cu rază lungă de acțiune, cunoscută sub nu- mele de C-V2X – văzută ca un precur- sor al rețelelor 5G. De menționat că guvernele europene s-au angajat ca tehnologia mobilă rapidă de ultimă generație să fie gata de utilizare comercială până în 2025. Iar suporterii acesteia afirmă că un anunț al Comi- siei, care favorizează opțiunea vehicul – vehicul, bazată pe Wi-Fi, ar putea fi o barieră, pentru că va demotiva investițiile costisitoare în realizarea infrastructurii necesare, în acest sens.În paralel, o alianță formată din di- rectori executivi de la 15 companii de tehnologie, telecomunicații și producă- tori de automobile l-a avertizat, prin intermediul unei scrisori, la începutul lunii iulie, pe Jean-Claude Juncker, pre- ședintele Comisiei Europene, că legis- lația planificată va reprezenta o piedică în realizarea obiectivelor Europei de a lansa rețele de 5G, în următorii câțiva ani. Potrivit Euractiv, scrisoarea a fost semnată de către directorii executivi ai BMW, Daimler, Deutsche Telekom, Ericsson, Ford, Huawei, Intel, Nokia, PSA, Telefonica, Samsung, firma soft- ware Savari, producătorul chinez Saic Motor, Qualcomm și Vodafone.Germană a Industriei Auto), principalul grup de lobby pentru sectorul auto puternic al țării. Cu toate acestea, industria germană auto este divizată.ACTUALITATEPotrivit estimărilor CE, investiția pentru construcția acestor rețele va ajunge la aproximativ 500 miliarde euro, însă companiile de telecomuni- cații susțin că ea va fi, chiar, mai mare. Este motivul pentru care au avertizat oficialii de la Bruxelles că este puțin probabil să aloce aceste fonduri fără a avea un potențial puternic de aface- re, precum posibilitatea ca mașinile din întreaga Europă să funcționeze pe baza tehnologiei celulare.2019...Interese diferite• dezvoltarea tehnologiilor și a infrastructurii esențiale în vederea con- solidării competitivității UE;Până în prezent, Comisia a insistat că își va păstra neutralitatea și nu se va implica în promovarea C-V2X, sau a V2V bazată pe Wi-Fi. Euractiv.com precizează, însă, că proiectele inițiale ale legislației propuse, așteptate în cursul acestui an, pe care le-a obținut, includ detalii care indică modul în care poate fi utilizată tehnologia V2V (Wi-Fi), dar documentul nu conține nicio referire la tehnologia celulară.Păreri oficiale• asigurarea introducerii în condiții de siguranță și de securitate a con- ducerii conectate și automatizate a autovehiculelor;Este subiectul care așază în ta- bere distincte producătorii auto și com- paniile de telecomunicații, mai mulți fabricanți auto anunțând că au în ve- dere să investească în construirea de vehicule cu tehnologia Wi-Fi. Potrivit acestora, opțiunea V2V reprezintă o alegere mai ușoară, pentru că este deja disponibilă și va face caracteris- ticile de siguranță mai precise.O altă țară importantă a luat, re- cent, poziție în cadrul dezbaterii. Con- form Euractiv, un oficial din cadrul Ministerului german al Economiei a trimis, pe 4 iulie, un document de po- ziție de 11 pagini, susținând opțiunea Wi-Fi. O scrisoare care a însoțit docu- mentul a fost adresată VDA (AsociațiaConform documentului citat, vehi- culele care permit, în tot mai mare măsură, conducătorului auto, cel puțin în anumite condiții de deplasare, să desfășoare și alte activități decât con- ducerea autovehiculului ar trebui să devină disponibile, ca produse comer- ciale de piață, până în 2020. Reamin- tim, comisarul european pentru trans- porturi, Violeta Bulc, a făcut public obiectivul de a avea vehicule conec- tate la internet pe șosele până în 2019 – când actuala administrație își va finaliza mandatul.Nici autoritățile naționale nu au ră- mas indiferente. Ministerele transpor- turilor din Finlanda și Spania au criticat intențiile executivului UE de a impune tehnologia Wi-Fi ca unică opțiune pe care constructorii auto ar putea-o utili- za, pentru a construi vehicule cu ca- racteristici high-tech, precum frânarea automată conectată la internet sau sistemele inteligente de divertisment.• abordarea efectelor socioecono- mice ale mobilității autonome.10 .................................................................................................................................................. august 2018De menționat că, potrivit comuni- cării CE, „Europa în mișcare”, publi- cată în luna mai, Comisia propune o abordare la nivelul UE bazată pe trei obiective strategice interconectate:Meda IORDANmeda.iordan@ziuacargo.ro


































































































   8   9   10   11   12