Page 27 - ZIUA Cargo
P. 27

demână, vizibilitatea bună și, mai ales, ținuta de drum sunt atuuri importante. Însă, în cazul acestui test, ne vom concentra asupra puterii.traseul de la București către Râmnicu Vâlcea și retur. Dealul Negru nu repre- zintă cea mai dificilă probă pe care ar putea să o întâlnească un camion de cursă lungă, însă are porțiuni care pun la încercare calitățile motorului. Iar T High 480 nu a dat niciun semn de slă- biciune. Transmisia și motorul lucrea- ză bine împreună și reacționează prompt la condițiile de drum. Să urci 39 de tone pe un drum în rampă cu înclinație mare și, eventual, în curbe strânse reprezintă un test pentru orice camion, iar senzația de control și de rezervă de putere erau aspectele pe care le așteptam de la camionul testat. Și mi le-a oferit din plin.Odată ajuns acasă, nu te poți abți- ne și arunci un ochi asupra performan- țelor tale, ca șofer. Nu am avut în vedere un test de consum așa că... probabil pu- team să obțin și un consum mai mic, dacă m-aș fi concentrat pe asta. Am apre- ciat, încă o dată, complexitatea informa- țiilor oferite de raportul Optifuel Infomax. Iată câteva exemple: număr turații motor pe tot parcursul, timp cuplare compresor de aer, timp angajare compresor aer con- diționat, emisii de CO2, consum în afara zonei economice, număr activări ABS, ESP sau asistență la frânare, piciorul pe pedala de frână... La ultimul, nu am stat prea bine, am apăsat frâna, în medie, de 35,3 de ori la 100 km.Camionul testat a fost încărcat, având o masă totală de 39 t. Pentru a avea o imagine cât mai bună atât în zona vitezei de croazieră, cât și pe porțiuni mai dificile de drum, am alesNici la viteze mari lucrurile nu stau rău. Cele câteva depășiri de pe auto- stradă (încă mai apar autoturisme sau camioane extrem de vechi care... merg așa cum arată) au scos din nou la treabă cei 480 CP. De la 70 sau 80 km/h, camionul accelerează rapid la 90 km/h. În rest... pilot automat și as- cultat de muzică bună.Asta este, data viitoare voi încerca să anticipez mai bine.Și să nu uit, dacă sunteți curioși de consumul obținut, acesta a fost de 26,5 l/100 km, iar cel de uree 1,9 l/100 km, la o viteză medie de 63,9 km/h.Radu Borcescuradu.borcescu@ziuacargo.roseptembrie 2018 .......................................................................................................................................... 27DRIVE-TEST


































































































   25   26   27   28   29