Page 3 - ZIUA Cargo
P. 3

Cevacare săOrganizatorEditor GeneralMeda Iordan meda.iordan@ziuacargo.roDirector Publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277Redactor ȘefRadu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro Redactor Șef Online Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro RedactoriRaluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.roAlexandru Stoianalexandru.stoian@ziuacargo.roSecretar General de Redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.roFOTO-VIDEO: Jean-Mihai PâlșuDTP și PRE-PRESSTop O’Rush Graphic DesignArt Director Adrian BaltagRevistă editată deZC Trans Logistics MediaAdresa redacției:Bd. Timișoara nr. 92, Sector 6, București Tel.: 037.491.86.93 www.ziuacargo.roISSN 2069 - 069XȘajute...tiți cum sunt evenimentele Ziua Cargo – abundă în exemple de bune practici, oferă sfaturi dinpartea specialiștilor, dezbat aspecte ale afacerii, atât din punct de vedere funcțional, cât și moral, analizează noile tendințe... Dacă nu ați participat încă, merită să o faceți... măcar o dată.„Dar ceva care chiar să fie de ajutor?”, mă întreabă un transportator.Păi... Nu am știut ce să îi răspund, pe moment. Dar să ne gândim! Mai întâi, ar fi prețul carburantului. Să se dea o lege prin care, indiferent de va- riațiile prețului, transportatorul să plă- tească aceeași sumă pe litrul de moto- rină – să dea și Statul o mână de ajutor, că doar avem creștere econo- mică.Apoi vin șoferii. Măi, dar aici lucru- rile au luat-o razna rău. Să se dea o lege prin care un șofer să trebuiască să lucreze la o singură firmă pe perioa- da de un an, sau, mai bine, doi ani. Dacă este dat afară sau își dă demi- sia, să nu mai poată lucra în trans- porturi până se împlinește perioada. Ei, asta ar trebui să îi cumințească. Și încă ceva – șoferii au devenit prea reclamagii. Orice reclamație ar trebui, de acum înainte, plătită, că doar nu avem bani de aruncat pe tot felul de controale făcute degeaba de instituțiile statului.Iar, la final, dacă stabilim un preț fix pentru toate camioanele și piesele de schimb – și să nu uităm nici de asigurări... Am dat lovitura.Noi, ca presă de specialitate, am putea să începem o campanie susți- nută pentru aceste deziderate... Dar nu o vom face. De ce credem în de- mocrație, în economia de piață și în exprimarea liberă a fiecărui individ? Nu este locul pentru a dezbate aceste lucruri. Am să spun doar că, dacă sunteți antreprenori și nu sunteți siguride răspuns, sunteți într-o postură cel puțin ciudată, în condițiile în care toc- mai acest tip de organizare a societății v-a permis să ajungeți acolo unde sun- teți.Cum poate presa de specialitate să fie de ajutor? Am primit un telefon de la un alt transportator. Are probleme cu șoferii (ca toată lumea) și a dorit să se asigure că face tot ceea ce este posibil pentru a remedia situația. Mă întreba dacă sunt firme care abordea- ză situația diferit. Discuția a fost atât de interesantă, încât am considerat că ar fi de ajutor să vă descriu, pe scurt, câteva metode mai puțin „clasice” pen- tru acoperirea necesarului de șoferi.Și, dacă sunteți interesați să aflați ce au mai „inventat” unele firme din România, pentru a atrage și menține șoferii, vă invit să dați pagina și să citiți mai departe.septembrie 2018 .......................................................................................................................................... 3Radu BORCESCUradu.borcescu@ziuacargo.roÎmpreună mișcăm lucrurile!EDITORIAL


































































































   1   2   3   4   5