Page 22 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 22

Adrian Bobeică, director general Ilonbob Trans:„Faptul că întreaga flotă se află în proprietatea companiei ne oferă stabilitate și, totodată, o bună capacitate de a fi flexibili în fața schimbărilor din piață.”„Nu suntem adepții termenelor mari de plată, pentru că și noi trebuie să ne plătim furnizorii cel târziu la 30 de zile.”Un cărăuș autenticILONBOB TRANSAtunci când am vizitat sediul companiei Ilonbob Trans,Adrian Bobeică, director general și patron, se afla în cursă, pentru Iun client care solicitase servicii de transport agabaritic. Da... și Ilonbob Trans se confruntă cu lipsa șoferilor, dar găsește soluții punctuale pentru a depăși problema, așa cum, de altfel, a reușit să o facă, de fiecare dată când au apărut provocări, în cei 16 ani de la înființare.Ilonbob Trans a schimbat, recent furnizorul de servicii GPS, noul pro- dus, care oferă o monitorizare comple- tă, fiind deja instalat pe 7 camioane, pentru ca, în perioada următoare, să fie extins și la alte vehicule din flotă. Responsabil cu pregătirea șoferilor, în spiritul unui stil economic de condus este, însă, tot patronul, care se află, permanent, în contact direct cu ei. „Avem probleme cu șoferii, ca, de altfel, întreaga piață. Astăzi, avem 6 șoferi, dar am decis să nu mai anga- jăm conducători auto fără experiență, pentru că am ajuns la concluzia că generează costuri suplimentare ridica- te”, a apreciat Adrian Bobeică, subli- niind că modul în care trebuie abordați șoferii, astăzi, este unul diferit, mai atent decât în trecut. Șoferii care for- mează echipa Ilonbob Trans sunt, în general, din zona în care compania își are sediul și beneficiază de un pro- gram care le permite să ajungă acasă măcar la 3 – 4 zile, atunci când fac transport internațional, iar, atunci când realizează curse interne, ajung în fiecare zi acasă.lonbob Trans a pornit la drum, în 2002, cu două camioane. Astăzi, are 11 capete tractor (Euro 3, 4Șoferii, principala provocare a acestei perioadeși 5) și 13 semiremorci, care îi permit să abordeze atât segmentul de trans- port mărfuri generale, cât și pe cel de transport agabaritic. Cursele acoperă atât destinații interne, cât și interna- ționale, trailerele (dintre care unul poa- te fi extins până la 37,5 metri) oferind echipei flexibilitate în abordarea ce- rințelor clienților.Transport agabaritic, 40%De altfel, aproximativ 40% din cifra de afaceri a cărăușului provine din sectorul de transport agabaritic, unde compania are clienți stabili. „În gene- ral, avem un număr stabil de curse agabaritice în fiecare săptămână, în special pentru transferul de piese metalice, și, de obicei, camioanele se duc și se întorc încărcate. Un caz aparte a fost transportul unui avion, care fusese achiziționat, atunci când a ieșit din uz, pentru a fi transformat într-un restaurant”, ne-a explicat Adrian Bobeică.Trans, menționând că, per total, co- menzile, pe segmentele de mărfuri generale și agabaritic, se compensea- ză, motiv pentru care compania a op- tat pentru un număr superior de semi- remorci celui de capete tractor.Două segmente care se completeazăViitorul nu este decât o nouă etapă...Pe segmentul de mărfuri generale, 60% din activitatea Ilonbob Trans vi- zează deservirea contractului încheiat cu clientul principal, un producător im- portant din zona food, cu care trans- portatorul colaborează din 2009, con- struind un parteneriat în adevăratul sens al cuvântului. „Lucrăm pe relații precum Polonia, Slovacia, Austria sau Germania, plecăm în urma comenzilor primite pe baza contractului, iar, pentru retururi, folosim bursele de transport”, a precizat directorul general IlonbobMentenanță internalizatăPe viitor, Adrian Bobeică ia în cal- cul înființarea unei case de expediții, care ar putea consolida capacitatea Ilonbob Trans de a răspunde specifi- cului actual al pieței.Compania de transport și-a schim- bat, recent, punctul de lucru, toate in- vestițiile prevăzute în perioada urmă- toare vizând amenajarea noului sediu, care include și un atelier service, unde cei doi mecanici ai firmei asigură, cu succes, întreținerea flotei, care are un rulaj important. Ca medie, un camion implicat în transport internațional face, în fiecare lună, 10 – 11.000 de kilo- metri, în timp ce, pe intern, media se cifrează undeva la 7.000 de kilometri.Provocările de astăzi nu reprezintă decât o nouă etapă în activitatea com- paniei, așa cum au fost și provocările din perioada de criză sau altele, care au apărut de-a lungul timpului. De fie- care dată, însă, s-au găsit soluții pen- tru fiecare problemă în parte... pentru că Ilonbob Trans este un cărăuș au- tentic... care știe să învârtă roata.22 .............................................................................................................................................. octombrie 2018Meda IORDANmeda.iordan@ziuacargo.roCONCURS


































































































   20   21   22   23   24