Page 3 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 3

TPabloul de borde la începutul anilor 2000, un prie- ten apropiat își găsise meseria perfectă (pentru prima tinerețe)...OrganizatorEditor GeneralMeda Iordan meda.iordan@ziuacargo.roDirector Publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277Redactor ȘefRadu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro Redactor Șef Online Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro RedactoriRaluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.roAlexandru Stoianalexandru.stoian@ziuacargo.roSecretar General de Redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.roFOTO-VIDEO: Jean-Mihai PâlșuDTP și PRE-PRESSTop O’Rush Graphic DesignArt Director Adrian BaltagRevistă editată deZC Trans Logistics MediaAdresa redacției:Bd. Timișoara nr. 92, Sector 6, București www.ziuacargo.roISSN 2069 - 069Xera DJ la un post de radio. Sigur, respecti- vul post de radio emitea ilegal și se con- centra pe localitățile din apropiere de București. Ziua era postul local de radio (sau am putea să îi spunem postul comu- nal), iar noaptea discotecă. Aranjamentul era perfect.de cost este analizat și optimizat, performanțele fiecărui angajat sunt ușor de cuantificat, iar discuțiile cu clienții pot fi foarte detaliate.Bineînțeles, controalele nu lipseau, însă proprietarul găsea întotdeauna „so- luții”. Mai mult decât atât, pentru a ieși bi- ne și partea oficială a controlului, exista, întotdeauna, pregătit un aparat de emisie stricat, care era predat inspectorilor, pen- tru confiscare. Toată lumea era mulțumită.O asemenea companie nu numai că știe câți kilometri trebuie să parcurgă fie- care camion, în fiecare zi, dar orice dis- funcționalitate este semnalată chiar în ziua și, eventual, la ora la care apare problema. Pentru asemenea firme, calendarul este precis:Presupun că posturile legale de radio se întrebau cum de „pirații” pot rezista pe piață. Însă, în același timp, „pirații” își puneau aceeași întrebare. Cum puteau supraviețui posturile legale, atât de afec- tate de piraterie, în condițiile în care tre- buiau să plătească licențe, salarii la „alb”, taxe și impozite, să respecte normele legale privind emisia... să respecte timpii de conducere și odihnă, să nu meargă cu supratonaj...? Ups! Am trecut, fără să îmi dau seama, la transporturi.Ieri, fiecare client a fost analizat și s-a renunțat la cei cu profitabilitatea redusă. Astăzi, se încearcă creșterea numă-În transporturi, astăzi, este foarte greu să fii 100% legal. Știm asta! Însă, ce se va întâmpla în viitor? Iată un scenariu:panoul de bord al acestor companii va deveni automat. Factorii de decizie vor fi avertizați doar la nevoie. Un asemenea instrument, în mâinile unor oameni cu experiență... o asemenea firmă va avea un avantaj imbatabil și va putea atrage, în continuare, șoferi. Celelalte firme... vor promite, în continuare, salarii mari, însă, pentru a le obține, șoferii vor trebui să conducă până la limită și, poate, dincolo de aceasta.Nevoia de șoferi va continua să creas- că și, o dată cu asta, veniturile acestora. Indiferent că discutăm de salarii, diurne sau alte metode de atragere și motivare, costurile transportatorilor cu forța de mun- că vor continua să crească, și doar firmele care țin pasul vor putea să se dezvolte.Astăzi, este, în continuare, mai ușor pentru o firmă care nu respectă legislația privind timpii de conducere și odihnă să mențină venituri ridicate pentru șoferi. Pe un parcurs internațional, un singur șofer poate ajunge la o medie lunară de 13.000 de kilometri (sau chiar mai mult) și, astfel, își poate asigura, să spunem, un venit de 2.000 de euro. Trebuie, doar, să aibă înde- mânarea de a folosi aparatele tot mai „er- gonomice” și „intuitive” pentru manipu- larea tahografului.Și mai trebuie spus ceva. Dacă im- plementezi acest tablou de bord astăzi, el va produce efectele scontate abia peste doi ani.O firmă care nu apelează la aseme- nea mijloace abia reușește să atingă 11.000 km, lunar, pentru un camion. Și, totuși, se descurcă. În ce mod? Primul pas este legat de crearea unei structuri manageriale competitive. Am discutat și cu alte ocazii despre atragerea de mana- geri „corporatiști” de către firmele de trans- port, iar tendința este în creștere. Astăzi, cele mai importante poziții par a fi: director general sau executiv, director comercial, director de resurse umane și director financiar. Posturi care, cu puțin timp în urmă, erau deținute, în exclusivitate, de patron și, eventual, de membri ai familiei...Sunteți, probabil, curioși ce s-a întâm- plat cu postul „pirat” de radio. Poate credeți că, până la urmă, „șarada” nu a mai mers și autoritățile au decis să îi închidă? Nici vorbă, suntem în România și, aici, a merge înainte este o chestiune de „voință” și nu neapărat de legalitate. Însă proprietarul a oprit activitatea, la un moment dat. A considerat că nu mai merită efortul – controalele s-au îndesit, veniturile au scăzut, posturile legale au devenit mai bune, iar pretențiile angajaților... În perioada de „vârf”, a considerat că nimic nu îl poate opri – pusese la punct com- binația perfectă, dar vremurile se schim- bă... iar el nu a văzut semnele.O dată cu venirea noilor manageri, sau imediat după, sunt întărite soluțiile IT utilizate. Cifrele sunt precise și deciziile sunt luate în consecință. Fiecare elementMă întreb... ați simțit intensificarea controalelor în ultima vreme?octombrie 2018 ............................................................................................................................................ 3rului de kilometri parcurși (plătiți). Mâine, programul șoferilor va fi anali- zat, pentru optimizarea activității, res-pectând cadrul legal.Iar, într-un viitor nu foarte îndepărtat,Acum, suntem în plină „partidă de vânătoare” – sunt căutați cei mai buni oameni și cele mai bune instrumente. Firmele care nu prind nimic...Radu BORCESCUradu.borcescu@ziuacargo.roÎmpreună mișcăm lucrurile!EDITORIAL


































































































   1   2   3   4   5