Page 30 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 30

MomentulresetăriiPeste ani de zile, ne vom uita în urmă, pentru a descoperi care a fost momentul în care a devenit absolut clar că motoarele clasice nu mai au viitor. Iar eu cred că ediția cu numărul 67 a IAA Hanovrare mari șanse să fie desemnată data câștigătoare. Au fost prezentate multe autovehicule cu motorizare electrică sau pe gaz, însă nu am mai identificat nicio lansare de motor nou diesel. VoraLastăzi, alternativa este „pe masă”.mai trece ani până vom spune definitiv adio diesel-ului, însă,EXPOZIȚIEa prima vedere, această ediție a IAA a fost mai simplă și mai lipsită de fast. Au lipsit vehicu-lele concept, prezente în număr mare la alte ediții, care dădeau bine în poze, dar nu prea aveai ce scrie despre ele și, mai ales, nu știai dacă vreodată vor influența în vreun fel industria... Au lipsit scenariile gândite de unii pro- ducători, care transformau standurile în mini orășele, unele cu accent pe „curat”, altele pe „viitor”... Mai degrabă, această ediție a pus accent pe funcțio- nalitate și eficiență.Nici măcar „ecologia” nu mai este o modă, ci a devenit, pur și simplu, o de- cizie managerială – vehiculele sunt deja în producție și pot fi utilizate eficient.Probabil cea mai curajoasă abor- dare a venit din partea IVECO, care, în întregul său stand, nu a expus niciun autovehicul diesel.de transport. Și pentru ca inițiativa să fie completă, constructorii de supra- structuri s-au raliat acestui proiect, dezvoltând, de asemenea, soluții fără motorină.Accentul principal s-a pus pe soluțiile pe gaz, cu cele două variante, CNG pentru distanțe scurte și medii șiVehiculele electrice, CNG și LNG au acoperit toate potențialele misiuniPe lângăLNG pentru curse lungi. avantajele imediate, legate de redu-30 .............................................................................................................................................. octombrie 2018


































































































   28   29   30   31   32