Page 31 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 31

cerea emisiilor poluante, sustenabilitate și cost redus de operare, gazul are potențialul de a duce lucrurile și mai departe. Practic, utilizarea biogazului face ca aceste vehicule să devină neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2, având, totodată, la dispoziție o sursă de energie regenerabilă.DAF CF Hybrid a fost proiectat pentru a asigura transport cu zero emisii în interiorul localităților, asigu- rând, în același timp, o autonomie crescută pentru trasee ce depășesc granițele orașului. Autovehiculul com- bină motorul diesel PACCAR MX-11 de 10,8 l și 450 CP, cu un motor elec- tric ZF (75 kW/100 CP), iar cutia de viteze ZF TraXon este special conce- pută pentru camioanele hibrid. Bate- riile de 85 kWh asigură o autonomie, cu zero emisii, între 30 și 50 km și potfi reîncărcate la priză sau cu ajutorul motorului diesel.Atracția principală la standul DAIMLER a fost, bineînțeles, noul Actros, pentru care, deja, a fost realizată o ediție specială, limitată la 400 de unități. Edition 1 se concentrează pe confort și siguranță pentru șoferi, ofe- rind, printre altele, sistemul MirrorCam, Active Brake Assist 5 și Active Drive Assist (permite condusul semiautonom). Noul PPC, prezent, de asemenea,Din punct de vedere al protecției mediului, gazul asigură o reducere cu 90% a noxelor, 99% pentru particule și 10% pentru CO2 (devine 95% pe în- tregul ciclu, dacă este utilizat biometan).Nu mai puțin de 18 autovehicule au fost expuse în standul Iveco, de la Daily Hi-Matic Natural Power, primul autove- hicul comercial ușor echipat cu un motor CNG de 3 l, la Eurocargo CNG pentru aplicații urbane și Stralis NP de 400 CP și 460 CP. În varianta LNG, autonomia poate ajunge la 1.600 km.DAF dezvoltă soluția electrică și, astfel, în cadrul IAA, a prezentat LF Electric, CF Electric și CF Hybrid.Camion cu masa maximă de 19 t, oferind o soluție complet electrică și, implicit, cu zero emisii, DAF LF Electric este destinat segmentului de distribu- ție urbană. Autovehiculul utilizează tehnologia Cummins, cu un motor electric de 195 kW (echivalentul a 266 CP), alimentat de un pachet de baterii ce asigură până la 222 kWh și o au- tonomie de până la 220 km, complet încărcat. Sistemul de baterii este mo- dular și, astfel, autonomia poate fi se- tată în funcție de nevoile de transport.Pentru transporturi mai grele, con- structorul olandez oferă DAF CF Electric, autotractor 4x2 ce asigură o masă totală maximă (cu tot cu semi- remorcă) de 37 t. Camionul utilizează tehnologia E-Power, dezvoltată de VDL, având un motor electric de 210 kW/286 CP și baterii lithium-ion de 170 kWh. Autonomia este de apro- ximativ 100 km. O încărcare rapidă se poate realiza în 30 minute, iar o în- cărcare completă a bateriilor se realizează în 1,5 h.octombrie 2018 ............................................................................................................................................ 31EXPOZIȚIEPUBLICITATE


































































































   29   30   31   32   33