Page 32 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 32

ACC, asistență la plecarea din rampă etc. Nici măcar propriul sistem telematic nu lipsește.Camionul este echipat cu un motor diesel de 500 CP și un cuplu maxim de 2.500 Nm.Să fie oare F-MAX „Dacia Logan” din lumea camioanelor? – (mașină construită, inițial, pentru Est, dar care a cunoscut un mare succes și în Europa de Vest).MAN punctează, la rândul său, pe zona „electrică”, expunând, în premie- ră mondială, noul său camion complet electric, destinat distribuției urbane. MAN CitE are o masă totală de 15 t și completează oferta „electrică” MAN, situându-se între eTGM, conceput pentru o masă totală de 26 t, și eTGE, livrat în premieră către un client din Berlin, chiar în cadrul IAA.EXPOZIȚIEasigură creșterea eficienței în materie de consum și, totodată, ușurează munca șoferului, inclusiv pe drumurile secun- dare. Edition 1 propune și numeroase echipamente speciale: airbag, Proximity Control Assist, volan de piele, lumini ambientale, masă în partea scaunului din dreapta etc. Edition 1 este disponibil în configurațiile cu două și trei punți, pentru cabine GigaSpace și BigSpace.tor din afara cercului exclusivist al „con- sacraților” europeni. Și dacă credeți că designul reușit este punctul forte, trebuie neapărat să intrați în cabină. Calitatea materialelor, confortul oferit și, mai ales, dotările... Începi să cauți eventualele lipsuri și... Amintim câteva dintre dotări: display multimedia touchscreen, cu Apple CarPlay, navigație, climă, frigider de 38 l, computer de bord, indicator privind sarcina pe puntea motoare, ana- liză și scor privind stilul de conducere, monitorizare presiune anvelope, averti- zare la părăsirea accidentală a benzii,Ca la fiecare ediție, standul MAN a expus soluții de transport pentru toate segmentele. Am remarcat lansarea mo- delelor speciale XLION, ce includ echipa- mente și servicii menite să crească con- fortul, siguranța, dar și eficiența.Pe partea de „electrice”, a fost pre- zentat eActros, camion utilizat, deja, în condiții reale și care va intra în pro- ducția de serie în 2021. eActros dis- pune de motoare electrice, amplasate lângă roți, oferind o putere de 2x126 kW, iar capacitatea bateriilor este de 240 kWh. Autonomia autovehi- culului este de aproximativ 200 km.Echiparea modelelor TGX și TGS cu sistemul ACC, ce include funcția stop-and-go, va avea, de asemenea, un important efect asupra confortului șoferilor în situațiile de ambuteiaj. Ca- mioanele vor opri și pleca de pe loc autonom, urmărind vehiculul din față.În cazul MAN CitE, s-au avut în vedere caracteristicile traficului urban, în general aglomerat, și numărul mare de coborâri și urcări ale șoferului. Astfel, vizibilitatea este excelentă, cu un post de conducere amplasat jos și suprafață vitrată mare, iar sistemul de camere de 360° elimină, practic, un- ghiurile moarte. Accesibilitatea în ca- bină este, de asemenea, îmbunătățită. Autonomia CitE este de 100 km.Iar la capitolul vânzări, această edi- ție a IAA a consemnat un record pen- tru MAN, care a preluat 9.000 de co- menzi în cele 10 zile ale evenimentului.O variantă „mai ușoară” o repre- zintă FUSO eCanter, cu un motor electric cu puterea de 129 kW, baterii de 82,8 kWh și o autonomie de 100 km.Iar FUSO nu se oprește aici. O viziune legată de transportul electric într-un viitor apropiat a adus-o E-FUSO Vision One – camionul cu trei axe pentru distribuție va atinge o rază de 350 km, având baterii de 300 kWh.Lansarea F-MAX reprezintă o altă mostră de „resetare”. Noul model dez- voltat de FORD TRUCKS reprezintă o adevărată revelație pentru un producă-32 .............................................................................................................................................. octombrie 2018


































































































   30   31   32   33   34