Page 34 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 34

În ultima vreme, SCANIA și-a completat noua generație de camioa- ne lansând modelele dedicate trans- portului urban și construcțiilor, însă adevărata noutate pentru IAA a fost faptul că toate camioanele expuse uti- lizează carburanți regenerabili. O altă abordare îndrăzneață pentru această ediție a IAA, ce întărește iminenta schimbare majoră în transporturi, în legătură cu carburanții. Oficialii Scania au arătat că există un studiu care demonstrează că, începând cu anul 2050, transportul nu va mai depinde deloc de carburanții fosili. Iar varianta optimistă arată că este posibil ca acest deziderat să fie atins încă din 2030. Biocarburanții și, apoi, electrificarea reprezintă pașii ce trebuie făcuți.O noutate o reprezintă camionul destinat distribuției, hibrid și cu posibi- litatea de încărcare la priză. Astfel, fir- mele de distribuție vor putea utiliza mo- torul termic pentru a accesa centrele logistice, în general aflate la marginea sau în afara orașelor, iar distribuția în interiorul localităților se poate realiza complet electric. Încărcarea rapidă a bateriilor poate avea loc în doar 20 de minute. Și pentru că tema principală este utilizarea carburanților regenerabili, motorul termic utilizează biodiesel.Pentru transportul pe distanțe lungi, constructorul are în vedere utili- zarea gazului, în forma sa lichefiată (LNG). Astfel, Volvo FM LNG și Volvo FH LNG utilizează gaz natural sau biogaz și oferă performanțe similare cu modelele diesel. În schimb, emisiile de CO2 scad între 20% și 100%, în funcție de combustibilul utilizat.Un nou serviciu introdus de producă- torul suedez, Scania Zone va ajuta trans- portatorii prin introducerea restricțiilor de poluare, zgomot sau viteză, impuse de unele orașe, în aplicația de geo-fencing oferită prin Scania Fleet Management.Volvo FH 25 Year Special Edition este echipat cu un motor de 540 CP, cabină Globetrotter XL, I-Shift Dual Clutch și Volvo Dynamic Steering.Vizitatorii VOLVO TRUCKS au fost invitați să pășească spre vitor.Începând cu 2019, Volvo va comer- cializa camioane electrice pentru distri- buție și managementul deșeurilor. Volvo FL și Volvo FE Electric oferă mase maxime cuprinse între 16 și 27 t și dispun de o autonomie de până la 300 km. Tehnologia utilizată are la bază so- luțiile dezvoltate pentru autobuzele elec- trice Volvo, peste 4.000 de asemenea autovehicule fiind, deja, comercializate.Noile Volvo FH LNG și Volvo FM LNG pot fi echipate cu motoare de 420 CP sau 460 CP.EXPOZIȚIEPentru a sărbători 25 de ani pe pia- ță ai modelului FH, constructorul sue- dez a lansat Volvo FH 25 Year Special Edition. De la lansarea sa, în 1993, modelul FH a atins un milion de unități produse, camionul cu numărul un milion fiind livrat chiar în cadrul IAA.Radu BORCESCUHanovra, GERMANIA radu.borcescu@ziuacargo.ro34 .............................................................................................................................................. octombrie 2018


































































































   32   33   34   35   36