Page 38 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 38

Transportul la nivel de UE este dependent de petrol. La nivelul anului 2014, 94% din energia consumată în transporturi provenea din petrol, 88,2% fiind importat.Transportul rutier este responsabil cu peste 20% din totalul emisiilor de CO2 din UE: autoturismele și van-urile reprezintă 15%, iar autovehiculele grele (camioane și autobuze) 5%.2030 ar putea fi anul din care doar autobuze cu emisii zero vor putea fi înmatriculate în UE.În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule, NGVA România, dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG) de-a lungul coridoarelor pan- europene.Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de euro, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene șieste cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.Denisson Energy, firmă membră a Antares Group, și Asociația NGVA Romania au anunțat începerea lucrărilor de construire a primei stații publice de alimentare cu gaz natural comprimat pentru vehicule (CNG), din seria celor 9 ce urmează a fi realizate în cadrul Proiectului CNG România. Stația va fi construită lângă Autostrada A1, cu acces facil din ambele sensuri ale Centurii Capitalei și Autostrăzii A1, precum și din sensul de intrare/ieșire din București.Reducerea 2 emisiilor CO –aDmbițiile crescÎn luna mai a acestui an, Comisia Europeană a anunțat țintele privind reducerea emisiilor de CO2 pentru camioane. Este vorba despre 15% până în 2025 și 30% până în 2030.ar, la ora actuală, membrii Parlamentului European deli- berează posibilitatea creșteriiacestor ținte la 20% și, respectiv, 45%, iar unii parlamentari vor, chiar, mai mult. Totuși, există și voci care atrag atenția că stabilirea unor ținte nerea- liste ar putea avea efecte contrapro- ductive.Practic, stabilirea țintelor de redu- cere a emisiilor ar trebui însoțită și de creșterea numărului de vehicule co- mercializare, ce utilizează carburanți alternativi. Astfel, nu este încă sigur dacă această legislație va fi votată de către actualul Parlament, adică până în luna mai a anului viitor.Taxe de drum, în funcțiede poluareProducătorii de vehicule grele și-au exprimat reținerile privind posi- bilitatea de a atinge țintele propuse, mai ales că această industrie are o viteză specifică de implementare a noilor tehnologii, iar șapte ani repre- zintă o perioadă foarte scurtă. Produ- cătorii au propus o țintă de 7%.specialiști care au arătat că, pentru vehiculele grele, electricitatea nu poa- te oferi aceleași beneficii precum în cazul autovehiculelor ușoare.Anul viitor, va intra în vigoare și VECTO (instrument de calcul a consu- mului de energie pentru vehicule). VECTO va deveni esențial pentru aș- teptata stabilire a taxelor de drum la nivel european, în funcție de poluare. Astfel, legislația ar trebui să asigure costuri mai mici pe kilometru pentrutransportul „curat” și, totodată, să încu- rajeze dezvoltarea noilor tehnologii.Radu BORCESCUAlegerea carburanților alternativi rămâne la latitudinea pieței, însă suntradu.borcescu@ziuacargo.ro38 .............................................................................................................................................. octombrie 2018FOCUS


































































































   36   37   38   39   40