Page 44 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 44

A treia generațieRENAULT TRUCKSde laborator decursă lungăRenault Trucks își continuă cercetările în privința îmbunătățirii eficienței energetice a camioanelor diesel. Cu Optifuel Lab 3, vehiculul laborator dezvoltat ca parte a proiectului cooperativ OFALCON, producătorul are ca obiectiv reducerea cu 13% a consumului unui ansamblu complet cap tractor – semiremorcă. Optifuel Lab 3 combină tehnologiile din domeniul aerodinamicii, al rezistenței la rulare, al asistenței în conducere, managementului energiei și din domeniul lanțului cinematic.PREZENTAREbiectivul Optifuel Lab 3 este către Banca Franceză de Investiții cărcare, datorită unui sistem încorporat de a obține o reducere cu Publice BPI France, în cadrul celei de control și comandă și a senzorilor. 13% a consumului de com- de-a 23-a selecții de proiecte. Aerodinamica tractorului va fi, debustibil, comparativ cu un Renault Trailer cu geometrie asemenea, îmbunătățită, prin înlocui-Trucks T cu semiremorcă. Vehiculul combină tehnologii inovative, dezvol- tate de un consorțiu de parteneri care include Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFP Energies Nouvelles, Școala Centrală Lyon (LMFA) și IFSTTAR (LTE, LESCOT). Optifuel Lab 3 este parte a proiectului FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption), care primește finan- țare publică, în urma selecționării devariabilărea oglinzilor laterale cu camere de luat vederi și prin intermediul unei noi cabine, proiectate pe baza unei teze de doctorat din cadrul Laboratorului de Mecanica Fluidelor și Acusticii, Școala Centrală Lyon. Fluxurile de aer vor fi optimizate prin extinderea extre- mității anterioare, a ușilor și prin inter- mediul unor arcade ale roților reproiec- tate. Spoilerele laterale vor fi, de asemenea, mai mari și vor fi fabricate din materiale flexibile, de către Polyrim, precum și extensiile deflectoarelorObiectivul este de a îmbunătăți în mod semnificativ aerodinamica an- samblului, pentru a reduce considera- bil consumul de combustibil, în special prin introducerea unui trailer cu geometrie variabilă. Dezvoltat de către Fruehauf, în colaborare cu Styl’Monde, acest trailer „adaptiv” se intenționează a adopta automat o formă optimizată, prin utilizarea spațiului gol de în-44 .............................................................................................................................................. octombrie 2018


































































































   42   43   44   45   46