Page 45 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 45

laterale, care vor asigura continuitate între cap tractor și semiremorcă.Optifuel Lab 3 vor fi utilizate pentru optimizarea vitezei predictive și a ele- mentelor de control al sistemului de răcire. Acesta din urmă va fi echipat cu noi elemente de acționare, pentru maximizarea economiei de energie.bateria de start și o creștere a duratei de viață a bateriei de lucru.Anvelope conectate și economii de energieRecuperarea căldurii rezidualeÎn cadrul transportului de lungă dis- tanță, rezistența la rulare a anvelope- lor își adjudecă aproximativ 25% din consumul de combustibil. Michelin va dezvolta anvelope cu rezistență scă- zută la rulare, pentru vehiculul labora- tor, prin integrarea unor tehnologii inova- tive, derivate din proiectele de cercetare.Aceste dezvoltări vor fi acompania- te de către o nouă interfață om-mași- nă, special dezvoltată în parteneriat cu IFSTTAR, pentru a-i oferi șoferului un sistem de asistență ușor de utilizat, eficient și de natură să economiseas- că energie. Controlul alternatorului va fi și mai inteligent, pentru a optimiza echilibrul între producția de energie electrică și consumul de combustibil al motorului cu combustie internă.Întregul lanț cinematic va beneficia de lubrifianți de nouă generație, cu viscozitate redusă, dezvoltați de către Total, pentru reducerea fricțiunii.Renault Trucks și Michelin vor utiliza, de asemenea, datele obținute de către senzorii instalați la nivelul anvelopelor conectate.Pentru Optifuel Lab 3, se va lucra mult și la nivelul dispozitivului cu bate- rie duală, anticipându-se o reducere semnificativă a masei și o performanță îmbunătățită a pornirii la rece pentruÎn plus, vor fi realizate studii de performanță, pe bancuri de testare, și vor fi conduse cercetări de integrare pe două tipuri de arhitectură a siste- mului de recuperare a căldurii rezidua- le, bazat pe ciclul termodinamic Ran- kine. Cercetarea este realizată în colaborare de către Renault Trucks, Faurecia, IFPEN și Enogia.Informațiile despre navigație și trafic (Benomad), meteo (Wezzoo) și anvelope (Michelin) recoltate de peRaluca MIHĂILESCUOptifuel Lab 3 va realiza primele sale teste pe șosea în 2019 și va determina evaluări de reducere a consumului, în 2020.raluca.mihailescu@ziuacargo.rooctombrie 2018 ............................................................................................................................................ 45PREZENTARE


































































































   43   44   45   46   47