Page 53 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 53

când sunt apreciate ca inoportune sau nesemnificative.„Ce mă încarci pe mine cu asta, nu am destule pe cap? Descurcă-te...”, sunt răspunsuri care, de cele mai multe ori, îi fac pe șoferi să refuze voit să mai transmită informații.Scopul comunicării cu șoferii este, în primul rând, să reușim să-i facem să ne asculte și să ne înțeleagă dar, la rândul nostru, trebuie să învățăm să ne ascultăm șoferii. Patronul/mana- gerul de transport, nu în ultimul rând dispecerul, sunt cei care, prin strategii adecvate de comunicare, le creează șoferilor atât posibilitatea de a „ști”, dar, în egală măsură, și de a informa.fel, își îndeplinește rolul și își întărește statutul dobândit în firmă.Șoferul trebuie instruitO altă problemă care poate produ- ce prejudicii unei firme de transport este „comunicarea” unor mesaje false sau neconfirmate de către șoferi, de data aceasta nu către firmă, ci către alți șoferi. Vorbim aici de ceea ce putem numi „opinia parcării”, opinii care sunt transmise de către șoferii comunicatori și care nu au acoperire în realitate. Există, chiar, un limbaj specific, folosit de șoferii de TIR când comunică prin stație!Nu putem vorbi de transmitere de informație, fără să precizăm că, atât pentru cel care transmite, cât și pentru cel care recepționează, este extrem de important ca între cei doi să existe încredere reciprocă și potențial de co- municare. Important este să îl consi- derăm, întotdeauna, pe șoferul care transmite informații ca pe un partener de dialog, un colaborator permanent și, mai ales, util.Atunci când șoferul simte că este ascultat, că informațiile transmise sunt de ajutor firmei, gradul de satisfacție personală și de fidelitate față de firmă crește. Acesta va căuta să acumuleze cât mai multă informație, pentru a o transmite firmei, considerând că, ast-Sunt și cazuri când șoferii (chiar dacă sunt de bună credință) transmit, involuntar, informații confidențiale legate de firma la care lucrează.Și în acest caz, o instruire adec- vată și, mai ales, lipsită de formalism, privind confidențialitatea unor infor- mații, va da rezultatele scontate.Psiholog pr. Cristian SANDUPentru a transmite informații corec- te și utile, șoferul trebuie instruit. El trebuie să cunoască atât natura și im- portanța informațiilor pe care este da- tor să le transmită, cât și consecințele care decurg dacă nu le ia în conside- rare sau nu le transmite spre firmă.Cabinet de psihologie autorizat E-mail: psih.cristian.sandu@gmail.com Mobil: 0751 364 575PUBLICITATE


































































































   51   52   53   54   55