Page 6 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 6

CUGETARE„Cine nu dă câinelui pâine, da lupului oaia..”ConsultanțăTAXA FRANCEZĂ DEProverb românescextrem de restrictiv de către Președinția Austriacă. UNTRR subliniază că această propunere urmărește reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE, cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care transportul rutier de mărfuri este principalul contribuitor la exportul de servicii al României, conform BNR. O altă propunere inacceptabilă este cea de restricționare a cabotajului, prin introducerea unei perioade de „răcire”(cooling off) de 14 zile, după ultima operațiune de cabotaj, înainte ca un transportator român să poată efectua alte operațiuni de cabotaj în același stat membru, cu același vehicul. Totodată, UNTRR și-a exprimat îngrijorarea privind propunerile Președinției Austriece legate de obligația întoarcerii acasă a șoferilor profesioniști, precum și privind retro-echiparea camioanelor cu noul tahograf inteligent, generând costuri nejustificate transportatorilor români, legate de interesul Statelor Alianței Rutiere de a utiliza tahograful inteligent ca instrument de control pentru detașare și cabotaj.ANAF A ACTUALIZAT GHIDUL CASELOR DE MARCATANAF a actualizat, pe site, „Ghidul cu privire la înregistrarea informațiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum și la emiterea Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare – în etapa pre-operaționalizare Registru”. Ghidul a fost completat prin introducerea unui subcapitol cu exemplificarea modalității de accesare a serviciului Spațiul Privat Virtual pentru transmiterea Formularului C801, din cadrul secțiunii Depunere Declarații. De asemenea, au fost introduse clarificări privind fiscalizarea aparatelor de marcat electronice fiscale precum și precizări referitoare la aparatele de marcat electronice fiscale adaptate. Documentele necesare solicitării și atribuirii numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice pot fi depuse online SPV. Operatorii economici pot obține certificatul în aproximativ3 minute.TRANZIT PRIVIND CAMIOANELE STRĂINEÎn acest număr al revistei Ziua Cargo, ne vom opri asupra unui subiect sensibil în ceea ce privește transportul internațional desfășurat pe teritoriul francez. Este vorba despre introducerea unei noi taxe de tranzit. Dacă vă aduceți aminte, în anul 2014, se dorea introducerea unei taxe ecologice. Inițiativa a fost, însă, abandonată, după mai multe luni, în urma intervenției grupului de transportatori francezi „Bonnets Rouges”, din regiunea Bretania. În prezent, ministrul Transporturilor promovează, împreună cu ministrul Tranziției Ecologice, un proiect de introducere a unei noi taxe pentru transportatorii străini, care tranzitează Franța. Guvernul se bazează pe modelul elvețian, unde societățile de transport sunt obligate să achiziționeze o vinietă anuală, care costă aproximativ 40 de euro. Ministrul Tranziției Ecologice, Francoise de Rugy, vorbește, deocamdată, despre aplicarea acestei măsuri doar pentru camioanele străine, justificând că majoritatea nu își face nici măcar plinul de combustibil pe teritoriul francez, situație în care nu suportă taxa pe carburant și uzura autostrăzilor din Franța. Din cele spuse de Francoise de Rugy, nu putem decât trage o singură concluzie, și anume umplerea buzunarelorATENȚIELA PACHETUL MOBILITATE!UNTRR solicită Ministerului Transporturilor și Reprezentanței Permanente a României la UE să continue să susțină interesele transportatorilor români și să se opună ferm propunerilor periculoase privind Pachetul Mobilitate 1 ale actualei Președinții Austriece la Consiliul UE. Potrivitbugetului de Stat, pe spinarea societăților străine, în special a celor din Europa de Est. Această nouă taxă este nejustificată – după cum știți, de fiecare dată când utilizați o autostradă pe teritoriul francez, plătiți și plătiți foarte scump. În acest moment, proiectul privind vinieta este în discuții, dar, cu siguranță, va intra în vigoare începând cu anul 2020. Întrebarea pe care o punem este: sunt marile grupuri de transporturi din Franța pregătite să mărească tarifele pentru transportatorii din Europa de Est?ȘTIRISocietatea Grap International oferă consultanță, în special în domeniul transporturilor, pe teritoriul statelor Franța și Belgia, încercând să vină în ajutorul operatorilor de profil care își desfășoară activitatea pe teritoriul acestor țari.Pascale RICAILLEoffice@grap.eu.com Contact limba română Adrian Gegiu: 0033 645 666 694UNTRR, aceasta a prezentat un proiect periculos de compromis cu privire la aspectele majore nerezolvate în cadrul primului pachet de mobilitate, modificând propunerile Comisiei Europene în direcția dorită de Alianța Rutieră a Statelor Vest-Europene. Este vorba de propunerea inacceptabilă privind aplicarea directivei detașării lucrătorilor la toate operațiunile de transport rutier internațional, cu exceptarea operațiunilor de transport rutier bilateral definite6 .............................................................................................................................................. octombrie 2018


































































































   4   5   6   7   8