Page 62 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 62

Astăzi și ieriMircea Țiplea, senior consultant AMROP România:Capacitatea de a învăța devine vi- tală. „Modul în care, noi, headhunter-ii, analizăm oamenii s-a schimbat. Dacă în prima revoluție industrială capaci- tatea de lucru era primordială, o dată cu cea de-a doua a început să conteze și cât te duce capul, pentru ca, din ’68, o dată cu revoluția sexuală, să devină importantă inteligența emoțională. Cei care reușeau să motiveze au făcut ca- rieră, până când Michael Porter a in- ventat abordarea strategică. Avenit vremea liderului strateg... până astăzi. Acum, inteligența este evaluată în prim plan. Recrutăm pentru poziții de top management, iar, în acest context, apelăm la teste de inteligență și am avut surpriza să întâlnim directori ge- nerali, oameni cu 20 de ani de expe- riență, care au eșuat lamentabil la tes- tare. În mod normal, sunt șocați și urmează un moment de sabotaj, simt că vor să își scoată saboții din picioare și să arunce cu ei, dar clienții noștri, într-un mod foarte subtil, vor să dispu- nă, încă înainte de angajare, de infor- mații privind modul în care potențialul director se poate adapta acestor vremuri”, a arătat consultantul AMROP. Și, dacă, până nu de mult, în recrutare, regula principală era că succesul ob- ținut în trecut reprezintă cea mai bună garanție că vei avea succes și în viitor, lucrurile nu mai stau doar așa. Ceea ce a fost valabil ieri, astăzi nu mai este. Potențialul contează în egală măsură.„Agilitatea este astăzi vitală. Am în vedere capacitatea de a lăsa epoleții atunci când intri într-o discuție, pentru a putea asimila informațiile care pot face diferența. Liderilor de astăzi le este caracteristică o anume smerenie, foarte la modă la ora actuală. Bineînțeles contează experiența șicompetențele, important fiind cât înțelegi din digitalizare și din modul în care ea poate aduce valoare. Există 3 arii care contează pentru un profesionist: în engleză, availability, customization și sustainability – tendințe pe care le vor desena cei din supply chain.”de recrutare. Care sunt trăsăturile care contează într-o lume VUCA?Sunt trăsături în funcție de care fiecare dintre noi vom fi, din ce în ce mai mult, evaluați, indiferent de vârstă, de background sau de competențe tehnice (care se schimbă cu mare rapiditate).FOCUSTrăsăturile care contează într-o lume VUCA- Apoi este analizat un anume fel de atașament, dar nu față de organi- zație (care ține tot de secolul trecut). „51% din forța de muncă din Olanda, pentru prima dată în istorie, s-a de- clarat freelancer. Sindicatele țin tot de trecut. Astăzi, îți iei în propriile mâini soarta, ori pierzi, dacă stai după sin- dicate. Vă garantez 100%”, susține Mircea Țiplea.Să vedem, însă, în mod concret ce urmăresc headhunter-ii în procesul- Nu în ultimul rând, contează de- terminarea, un anume fel de a nu te da bătut, de a trece peste eșecuri, de a învăța din ele.- Potențialul sau, altfel spus, câte- va trăsături interne, motivatori interni de a avansa, de a progresa, de a ține pasul și câteva trăsături de lider.Infrastructura, comercialul și etica – 3 piedici pentru România- Un anumit gen de curiozitate in- telectuală, o dorință de a vrea să afli, de a ști mai mult, de a vrea să înțelegi nu doar o bucățică, ci întreg lanțul care creează valoare.- Capacitatea de a te prinde – sau, altfel spus, dacă deții 4 – 5 informații, să le ghicești și pe a șasea, a șaptea și a opta. Capacitatea de vedea cât mai repede un trend, un fenomen din spatele unor cifre.În supply chain, în România, sunt 3 lucruri care ne țin în spate, în opinia lui Mircea Țiplea. În primul rând, infra- structura, și nu doar cea rutieră, ci inclu- siv gradul de digitalizare a proceselor. „Culmea, cea mai mare slăbiciune o reprezintă departamentele comerciale. În țări unde departamentele comerciale sunt foarte competitive, știu să integreze foarte bine activitatea companiei cu cli- enții, să negocieze inclusiv elemente precum «join planning», «automated replenishing», iar, în supply chain, a- ceasta înseamnă performanță. De ace- ea, un departament comercial care fie nu știe, fie nu este pregătit să optimi- zeze lucrurile, ci doar să încheie un contract, care, apoi, să se spargă în capul celor de la operațional va afecta performanța întregii companii. Am dis- cutat cu profesioniști în supply chain care lucrează în Vestul Europei și care apreciază că, acolo, totul este mult mai ușor. Totul este automatizat și, prin ur- mare, predictibil”. Specialistul în resurse umane a ținut să sublinieze că o proble- mă majoră o reprezintă lipsa de etică în supply chain, în România. „Am vorbit cu 10 logisticieni, pentru a-mi valida câteva gânduri. Toți mi-au spus că, mă- car o dată în viață, au fost puși în situația de fraudă, de a da șpagă sau de a li se cere. Când corupția începe de la ni- velurile de foarte de jos, de la șoferi de camion, nu ai cum să faci performanță. Dacă liderul este corupt, ceea ce iese în față este incompetența, în egală mă- sură trufașă și agresivă. Este responsa- bilitatea fiecăruia să își ducă profesia înainte și să încerce să o țină la un standard bun”, a concluzionat Mircea Țiplea.62 .............................................................................................................................................. octombrie 2018Meda IORDANmeda.iordan@ziuacargo.ro


































































































   60   61   62   63   64