Page 18 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 18

ROMÂNIA – GERMANIA...este loc de mai mult?Germania este cel mai important partener comercial al României. Investitorii din această țară sunt clienți importanți pentru furnizorii români de transport. Sunt afirmații valabile astăzi. Dar vor fi valabile și mâine? Probabil că da... Există, însă, câteva nuanțe care trebuie luate în calcul de fiecare operator din piațautohtonă de transport. Despre întrebări care surprind esența, despre prezent și viitor am stat de vorbă cu Sebastian Metz, General Manager & Board Member al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane.aÎntrebarea nu este dacă ar trebui să ne așteptăm la mai multe in- vestiții germane în România, ciSebastian Metz, General Manager & Board Member al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane:dacă este suficient pentru România sau putem să avem mai mult?, ne-a atras atenția în cadrul discuțiilor pe care le-am purtat, timp de mai bine de 2 ore, Sebastian Metz. „Există, în continuare, companii germane care vin să investească în România. Dar unde este reperul nostru? Care este obiectivul României? Discutăm despre un potențial uriaș, pentru că, atunci când comparăm România cu media europeană, observăm că există, încă, un drum lung de parcurs. Și este vorba despre potențial, nu despre bariere! Trebuie să investiți, nu doar să con- sumați!”, a continuat el. Din păcate, semnalele pe care le dă piața nu sunt deloc îmbucurătoare. „Investițiile se vor opri sau vor scădea în momentul în care sectorul privat de afaceri își va pierde încrederea. Iar, în acest mo- ment, suntem pe cale de a ne pierde încrederea. Avem un survey, în cadrul căruia companiile chestionate au de- clarat că au mai puțină încredere în dezvoltarea economică viitoare a României decât în anii trecuți”, a subli- niat directorul general al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane, menționând că evoluția situației ma- croeconomice a României este îndea- proape observată. „De asemenea, observăm cu foarte multă atenție ce se întâmplă cu investițiile publice și în ce domenii au loc, precum și modul în care sunt adoptate deciziile politice în România – în dialog cu mediul de afaceri din România sau nu”, a adău- gat el.„Am creat o platformă denumită Marketplace Romania, unde publicăm profilurile companiilor, în scopul de a promova producătorii români în raport cu firmele germane care le pot deveni clienți. Am pus la punct, de asemenea, o schemă de suport în cadrul târgurilor și expozițiilor. Investitorii germani sunt interesați de colaborarea cu companii de transport din România. Cei mai mulți lucrează, de altfel, cu firme românești de profil. Am primit, recent, vizita unei delegații germane din domeniul transporturilor și logisticii, care a inclus un reprezentant al Ministerului Transporturilor din Germania, și am avut, de asemenea, o conferință de «matchmaking» între companiile românești și cele germane. Încercăm să facem eforturi, în acest sens, în toate sectoarele. În Germania,PIAȚĂ ȘI COMPANIIInvestiții în creștereCompaniile germane investesc mai ales în Transilvania, Banat, București și Ilfov, fiind vizată, în spe- cial, zona de producție (automotive, industria metalelor, a maselor plas- tice), dar investitori cu aceeași origine pot fi regăsiți la nivelul tuturor ramurilor industriale. „Germania este o țară producătoare. Eram în căutarea unorConform Registrului Comerțului, aproape 5% dintre investițiile germane în România au mers în transport și comunicații, pentru ca 22,5% să vize- ze comerțul. Sebastian Metz a preci- zat că, potrivit aceleiași surse, în ultimiisectorul transporturilor este cel de-al doilea ca importanță, după cel automotive, din punctul de vedere al contribuției la PIB și al cifrei de afaceri sau al pieței muncii. În Germania, acest sector oferă 16% către PIB, iar, în România, 20%.”2 – 3 ani, un număr de aproximativ 7.500 de companii cu capital german, având un capital de 9,3 miliarde de euro, investesc în România. În acest context, Germania ocupă locul al doi- lea în topul investitorilor străini pe plan local, după firmele olandeze. „Capitalul total al investițiilor străine în România este de 76 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că deținem un procent de aproximativ 13%. Din punctul meu de vedere, este foarte mult, deoarece, dacă veți realiza o analiză, veți putea observa că multe investiții directe străi- ne din partea unor companii originare din Germania au venit în România din alte țări, precum Olanda, care bene- ficiază de un tratat bilateral cu România în privința taxelor pe profit. Aș putea spune că Germania este cel mai important partener economic alRomâniei, iar unul dintre motivele pe care le nominalizez este legat de par- teneriatele comerciale, cu o valoare de 30 miliarde de euro a comerțului bi- lateral.”18 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018De menționat că valoarea comer- țului bilateral România – Germania s-a triplat în ultimii 10 ani.Zone de interes multiple


































































































   16   17   18   19   20