Page 3 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 3

΄nTcrederea rămâne un luxOrganizatorEditor GeneralMeda Iordan meda.iordan@ziuacargo.roDirector Publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277Redactor ȘefRadu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro Redactor Șef Online Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro RedactoriRaluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.roAlexandru Stoianalexandru.stoian@ziuacargo.roSecretar General de Redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.roFOTO-VIDEO: Jean-Mihai PâlșuDTP și PRE-PRESSTop O’Rush Graphic DesignArt Director Adrian BaltagRevistă editată deZC Trans Logistics MediaAdresa redacției:Bd. Timișoara nr. 92, Sector 6, București www.ziuacargo.roISSN 2069 - 069Xransportatorii sunt, astăzi, pe cai mari”, mi-a zis un cli- ent de transport... Altfelspus, cererea mare așază firmele de transport într-o situație favorabilă, putând să își negocieze cu ușurință tarifele.Ciudat, la puține momente distan- ță, vorbesc cu un transportator, care îmi spune că nu reușește să se mai înțeleagă cu clienții, care pretind redu- ceri suplimentare ale tarifelor.În cadrul unui eveniment cum este Gala Ziua Cargo, în care se întâlnesc câteva sute de transportatori, clienți și furnizori ai acestei industrii, ai șansa să afli multe lucruri interesante și am decis să vă împărtășesc câteva dintre acestea.care, pur și simplu, nu pot să conceapă să își plătească facturile la timp, mai ales că unii dintre acești expeditori știu sigur că nu au probleme cu cash- flow-ul. Termenele de plată sunt, ori- cum, destul de largi, serviciul a fost prestat... de ce trebuie să îl scoți din minți pe transportator, să îl provoci să te sune în repetate rânduri...?M-a îngrijorat un alt transportator – toată lumea are probleme cu șoferii, însă există un fenomen, aparent peri- culos, care pare să câștige teren. Crește numărul șoferilor care pretind să își facă propriul program, fără a ține cont de reglementările legale – câteva zile lucrează „puternic” și, apoi, stau acasă câteva zile. Parcă ar fi medici când sunt de gardă...Acum mai bine de o mie de ani, zorii apariției nației române sunt strâns legați de creștinarea acestor teritorii. Mă gândesc că acest popor a avut timp să întoarcă pe toate părțile învă- țăturile creștine. De exemplu, „cel fără de păcat să arunce primul cu piatra”. La prima vedere, nimeni nu ar trebui să arunce piatra, însă, ingenioși cum suntem, am găsit altă interpretare. Dacă tot nu există nevinovați, atunci nu mai contează în cine aruncăm cu piatra, pentru că sigur o merită.În orice caz, putem spune cu tărie că șoferii sunt astăzi „pe cai mari”... Asta până când vorbești cu câțiva dintre ei și încep să îți explice cum văd ei lucrurile și presiunile la care sunt supuși.Acum, este evident că toată lumea vrea să își servească cât mai bine cli- enții. Și, pentru că modelele clasice sunt nefuncționale, în ultima vreme a apărut „un curcubeu” de soluții – expeditori care achiziționează semiremorci, transpor- tatori care devin expeditori, firme care utilizează toate posibilitățile (propriul parc de camioane, parc subcontractat captiv, parc de semiremorci și utilizarea tracționiștilor, expediție clasică...).Prea multă gândire pe termen scurt, prea puțină strategie și unele limite pe partea de comunicare dete- riorează un mediu de afaceri care, alt- fel, are aproape toate premisele să meargă bine.Unul dintre acești transportatori mi-a spus că nici așa nu este bine. Abia termină cursa un subcontractant, că îi și contactează clientul, cu intenția de a-l înlătura. Care credeți că este ar- gumentul? Ați ghicit! – îi propune un tarif mai mic. Iar această atitudine nu este o excepție, ci, mai degrabă, regula. În acest ritm, ce să mai înțeleagă și clienții? Este clar că transportatorii îi speculează, dacă atât de mulți și atât de des îi bombardează cu oferte mai bune.Există un proverb – „fă-te frate cu dracu’, până treci puntea” – doar că mulți au uitat că au trecut „puntea” de mult.Și mai este ceva deranjant. Statis- ticile au arătat o ameliorare a situației financiare, în ultimii ani, pentru industria transporturilor, însă, în continuare, facturile se plătesc cu mare întârziere. Am impresia că sunt jucători în piațăAcestea sunt câteva dintre lucrurile aflate, însă, prins cu organizarea, nu am avut foarte mult timp pentru dis- cuții. Mă întreb ce au aflat ceilalți par- ticipanți?noiembrie 2018 ............................................................................................................................................ 3Dar să încheiem într-o notă pozi- tivă. Sunt, deja, câteva firme mari de transport care au luat decizia: încep achiziția de camioane CNG, atât pen- tru transport național, cât și interna- țional. Calculele arată reduceri impor- tante ale costurilor.Radu BORCESCUradu.borcescu@ziuacargo.roÎmpreună mișcăm lucrurile!EDITORIAL


































































































   1   2   3   4   5