Page 10 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 10
Optimizare
pRentru PROFIT
Fie că ești manager sau antreprenor, bunăstarea ta depinde de profitabilitatea generată de afacerea pe care o conduci. Atenție, profitabilitate, nu profit. (Profitabilitatea reprezintă Profit/Cifră de Afaceri). Iar această profitabilitate este influențată, desigur, de satisfacția și, de ce nu, de profitul clienților tăi.
ecomandarea cu care doresc Dacă începem să privim superior. Dar, pentru aceasta, analiza să încep acest material este cheltuielile drept investiții, inițială trebuie să fie extrem de rigu- legată de etapele de creștere vom avea 2 beneficii: vom fi roasă. Un exemplu poate fi majorarea
a unui business, aplicabile, desigur, mai atenți la alocarea banilor bugetului de marketing online, în
și în transporturi. Consider că este esențial să respectăm această ordine:
Optimizarea structurii actuale; Extindere.
Voi argumenta de ce. În practică, am întâlnit numeroase companii, din industrii variate, care au accelerat, grăbind procesul de dezvoltare, cu investiții noi, fără a consolida, înainte, structura de pornire. Având la dispo- ziție instrumente slabe de control și delegare, ce țin de strategia financiară, managerii sau antreprenorii s-au trezit în situația în care nu au reușit să majo- reze cifra de afaceri, măcar proporțio- nal cu capitalul de lucru majorat, iar, în multe situații, profitabilitatea s-a de- teriorat semnificativ.
și vom urmări rezultatele în cifra de afaceri și profit, generate de cheltuielile respective.
Optimizarea costurilor poate în- semna creșterea anumitor bugete de cheltuieli, pentru că avem un ROI net
defavoarea celui offline, sau creșterea bugetului de salarii pentru echipa de vânzări, în defavoarea bugetului de marketing.
STRATEGIE
În paralel, trebuie abordată optimi- zarea utilizării capacității, iar, în acest caz, este important să răspun- dem câtorva întrebări. Care este gra-
Optimizarea structurii actuale
Iată câteva oportunități de optimi- zare a profitului:
Analiza inițială – este o etapă obligatorie și implică analiza financiară și strategică a afacerii, la nivelul de de- taliu necesar pentru a defini, mai de- parte, potențialul de optimizat.
Definirea și realizarea po- tențialului de creștere a afacerii, pe structura actuală, presupune înțele- gerea pârghiilor prin care capitalul de lucru actual poate fi eficientizat.
Aici vorbim, în primul rând, de opti- mizarea proceselor, procedurilor, au- tomatizare, la care se adaugă optimi- zarea costurilor. Subliniez, optimizarea costurilor nu înseamnă neapărat re- ducerea/tăierea acestora, așa cum este, de cele mai multe ori, înțeles, în practică, acest proces. Fiecare linie din bugetul de cheltuieli are un ROI (return of investment) așteptat.
10 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019