Page 100 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 100

FRANȚA
La ce să ne
 Dașteptăm...
 Iată câteva elemente de actualitate, de care transportatorii vor trebui să țină cont, în viitorul apropiat, în activitatea lor,
desfășurată pe teritoriul francez, și nu numai.
upă cum știți, începând cu cu data de 30 martie 2019, va avea loc Brexit-ul, iar trans-
Pascale Ricaille
GRAP International se ocupă cu reprezentarea societăților de transport străine pe teritoriul francez, conform Legii MACRON. Compania oferă, în plus, consultanță 24 de ore din 24, pentru orice altă problemă pe care cărăușii o pot întâmpina în țările unde se vorbește limba franceză.
  portatorii vor trebui să prezinte docu- mente obligatorii, așa cum fac și pentru țările din afara UE.
În special, licențele comuni- tare eliberate transportatorilor din UE nu ar mai fi valabile, ceea ce în- seamnă proceduri mult mai lungi.
taxa va ajunge la 20 de euro pentru camioane.
 La acestea, se adaugă și CEMT-urile.
Se discută ca, din 2019, ca- mioanele Euro 1, 2 și 3 să nu mai poată intra în regiunea „Grand Paris”, care, probabil, se va extinde și în departamentele limitrofe 92, 93, 94.
 Obținerea acestor autorizații nu este un drept legal. Autorizația, care trebuie completată înainte de ple- care, trebuie furnizată pentru fiecare călătorie – cu sau fără încărcătură.
Se preconizează noi taxe și restricții
Începând cu anul 2024, vehi- culele care rulează cu motorină vor fi interzise definitiv în Paris și în alte câteva orașe mari din Franța.
   Formalitățile vamale necesită, în special, în zonele portuare ale Cana- lului (marea cea mai aglomerată din lume!), investiții importante, pentru in- stituirea structurilor de control, fără a menționa personalul vamal adecvat pentru aceste operațiuni de verificare. Și, deja, vorbim despre timpi lungi de așteptare pentru camioane... Au fost exprimate îngrijorări, în acest sens, de către directorii regionali din porturile din Normandia sau din Nord, cum ar fi Dover, Calais sau Le Havre și Cherbourg. Porturile la Marea Nordului par a fi mai bine adaptate, încurajând transportul maritim în Belgia, Olanda sau Germania, în de- trimentul porturilor franceze din Canalul Mânecii.
Proiect de introducere a unei noi taxe pentru transportatorii stră- ini, care tranzitează Franța. Guvernul se bazează pe modelul elvețian, unde societățile de transport sunt obligate să achiziționeze o vinietă anuală, care costă aproximativ 40 de euro. În acest moment, proiectul privind vinieta este în discuții, dar, cu siguranță, va intra în vigoare începând cu anul 2020.
Atenție, în continuare, la legea MACRON!
 LEGISLAȚIE. FISCALITATE
Proiect de stații de taxare la intrarea în fiecare oraș, care are peste 100.000 de locuitori. Taxa s-ar putea cifra la aproximativ 2,5 euro pentru vehiculele mici și la 5 euro pen- tru camioane. În orașele mari precum Paris, Marseille, Bordeaux sau Lille,
După cum știm, începând cu 1 ianuarie 2018, în Franța, atestatul sau declarația de detașare se transmite doar pe internet, în serviciul SIPSI. După mai multe discuții cu serviciile de control, putem afirma că Legea MACRON rămâne interpretabilă, du- pă bunul plac al fiecărui controlor.
  98 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
De exemplu, o societate a fost amendată cu 135 de euro, pentru că atestatul de detașare nu era, încă, în- registrat în serviciul SIPSI, dar șoferul îl avea, valabil, dar într-un formular mai vechi.
Discutând cu anumiți inspectori, pe tot teritoriul francez, am avut sur- priza de a afla că unii dintre aceștia verifică doar documentul privind deta- șarea în format de hârtie, alții acceptă și formatul .pdf pe telefonul mobil. Cert este că legea există, dar fiecare o in- terpretează după cum vrea, iar singurii pierzători sunt firmele de transport.
Pascale RICAILLE
office@grap.eu.com Contact limba română Adrian Gegiu: 0033.645.666.694








































































   98   99   100   101   102