Page 3 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 3

2„B019, anul confruntărilor
  Organizator
Editor General
Meda Iordan meda.iordan@ziuacargo.ro
                                         Director Publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277
Redactor Șef
Radu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro Redactor Șef Online Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro Redactori
Raluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
Alexandru Stoian
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Secretar General de Redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.ro
FOTO-VIDEO: Jean-Mihai Pâlșu
DTP și PRE-PRESS
Top O’Rush Graphic Design
Art Director Adrian Baltag
 Revistă editată de
ZC Trans Logistics Media
Adresa redacției:
Bd. Timișoara nr. 92, Sector 6, București www.ziuacargo.ro
ISSN 2069 - 069X
anii nu contează!”, îmi spunea, acum câteva zile, un patron de firmă de
 transport (cu o flotă destul de mare). Nu a continuat... Mă întreb: atunci, ce contează? Sau, poate, nici nu dorea să continue. Pur și simplu, a afirmat că situația financiară este atât de bună încât banii nu mai sunt o problemă.
Cele mai recente date statistice confirmă perioada bună pe care o traversează piața de transport și logistică. De asemenea, sondaje realizate printre manageri vorbesc despre perspective pozitive și în perioada următoare.
2017, cel mai recent an pentru care avem la dispoziție, în acest moment, date financiare, a arătat o creștere a cifrei de afaceri în transporturi cu 14%, atingând peste 56 de miliarde de lei, în timp ce numărul firmelor a crescut cu doar 5%. Profitabilitatea s-a îmbunătățit, de asemenea, de la 3,9% la 4,2%.
presiunea asupra sectorului de trans- port și logistică. Pe de o parte, nu poți să stai pe loc, însă, pe de altă parte, un pas greșit... Cu alte cuvinte, dacă lucrurile merg într-o altă direcție și clienții aleg un alt model, care poate părea mai eficient pentru ei...
În ciuda aparentelor „reașezări” din economie, de la finalul anului, a- cest trend de creștere și, totodată, consolidare pare să se fi menținut și în 2018, în condițiile în care flota de camioane s-a majorat cu aproape 9%, și, de asemenea, numărul șoferilor angajați a crescut semnificativ. Iar pro- cesul de consolidare pare să capete și mai mult contur – în 2018, s-a înre- gistrat o ușoară scădere (sub 4%) a numărului de firme de transport, pe segmentul firmelor mici și foarte mici (flote sub 10 autovehicule).
Nu putem să neglijăm nici faptul că 2019 este un an electoral și lucru- rile pot fi „ciudate”, afectând în mod neașteptat mediul de afaceri.
Viitorul este greu de prevăzut, însă viteza de reacție și execuția precisă par să reprezinte elemente cheie pen- tru transport și logistică, în acest an. Probabil, piața va continua să crească, însă este de așteptat ca turbulențele, variațiile bruște ale volumelor de mar- fă, să se accentueze. Industria auto, atât de importantă pentru economia României și a întregii Europe, trece prin transformări importante, cauzate de diminuarea producției de autove- hicule cu motorizare clasică (în special diesel) și demararea producției de ma- șini cu propulsie alternativă. Mulți fur- nizori de componente riscă să iasă din business și, o dată cu ei, lanțul logistic care îi deservea.
Un alt aspect important este forța de muncă. Vor mai găsi companiile din România soluții pentru a acoperi necesarul de angajați, astfel încât dez- voltarea să nu fie stopată? Aducerea de angajați din alte țări pare a fi soluția logică și, deși, la prima vedere, pare imposibil, deja există firme care au angajat șoferi străini (extracomunitari), aceștia din urmă reușind să-și obțină atestatele în țări ale UE „mai priete- noase”.
În plus, tehnologia avansează ra- pid, se investește tot mai mult în cer- cetare și toate aceste inovații creează premisele pentru îmbunătățirea, în pași rapizi, a modelelor actuale de business. Iar acest aspect mărește
Vă invităm să parcurgeți cea de-a treia ediție a Ghidului pentru manage- rul de transport și logistică și, cine știe, 2019 ar putea fi cel mai bun an de până acum.
ianuarie2019................................................................................................................................................ 3
Legislația europeană și, chiar, con- fruntările comerciale între marile puteri ale lumii pot afecta, de asemenea, performanțele mediului de afaceri ro- mânesc. Până la urmă, trăim într-o lume globalizată.
„Banii nu contează!”, însă, oricât de bine stai, astăzi, din punct de ve- dere financiar, viitorul este cel care te îngrijorează.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Împreună mișcăm lucrurile!
  EDITORIAL





























































   1   2   3   4   5