Page 42 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 42

Cum dispar mărfurile?
Dacă abordezi corect securitatea în firmă, vei avea surpriza să escoperi că investițiile nu sunt atât de mari. În plus, vei putea
  dA
identifica, inclusiv, reduceri de costuri, prin eliminarea
evenimentelor nedorite. Și totul pleacă de la o bună organizare...
care, până la urmă, nu te costă aproape nimic.
tunci când gândiți securitatea, în cadrul unui depozit, este bine să începeți cu plani-
Aveți nevoie de măsuri TEHNICE: mecanice;
Ionel Popa
  ficarea... Trebuie să știți foarte bine ce fel de produse veți depozita, pentru a cunoaște și riscurile pe care le aduceți în depozit, o dată cu ele. Ideal ar fi ca, încă din momentul în care se proiectează fluxurile de materiale și de oameni, să fie stabilite și elemen- tele de securitate.
electrice; electronice.
  De unde vin riscurile de securitate?
Din exterior către interior, măsurile trebuie adaptate riscului asociat cu lo- cația, specificului acesteia și al busi- ness-ului. Protejați partea perimetrală, apoi limitele fizice ale clădirii, urmând interiorul, în funcție de nivelul de risc (de exemplu, zona unde se află bunuri de valoare mare va avea un set de măsuri de securitate total diferit de zona administrativă).
cele administrative (semne de acces, proceduri, instruiri etc.).
Ca să reduceți la zero aceste ris- curi, ar trebui să eliminați complet fac- torul uman din ecuație. Dar, pentru că nu este posibil, trebuie să recurgeți la măsuri alternative: administrative sau tehnice.
Măsuri încă din faza de proiectare
Aparent, aceste aspecte pot părea minore, dar... în cazul unui business matur/la capacitate maximă, pot face diferența. De asemenea, o investiție inițială în securitate poate reduce con- siderabil costurile, față de o investiție ulterioară. De exemplu, instalarea unui sistem video perimetral încă din faza inițială a construcției poate evita neplă- cerile de a sparge, ulterior, betonul din parcare sau de a trage kilometri de cablu, doar pentru că un client îți cere să întrunești un anumit standard.
Măsurile ADMINISTRATIVE în- seamnă:
Atât în cazul măsurilor administra- tive, cât și tehnice, este extrem de im- portantă planificarea, încă din faza de proiectare, a unei locații/afaceri.
proceduri;
procese;
verificări istoric angajați; instruiri;
comunicare;
audituri;
măsurători;
elemente de verificare internă; principiul celor 4 ochi etc.
De exemplu: căile de acces pietonal este indicat să fie diferite de cele de acces marfă și fluxul personalului administrativ trebuie să fie total separat de cel al bunurilor.
Aici, vorbim atât despre aspectele tehnice (bariere, porți, garduri, came- re, control acces etc.), cât și despre
Incidente din toate direcțiile
Abordarea este una asemănătoare unei „cepe”.
     SIGURANȚĂ ȘI SECURITATE
    Cuvântul cheie este PREVENȚIE. Din păcate, deși sunt extrem de importante, măsurile administrative nu sunt suficiente.
Incidentele de securitate pot apă- rea din zone diverse.
Să începem cu angajații, respectiv momentul angajării. A folosi lipsa de forță de muncă de pe piață ca o scuză pentru a avea o atitudine tolerantă și a face angajări neverificate implică riscuri mari. Faceți verificări înainte de angajare! Nu considerați că ați rezolvat problema dacă recrutați de la concurență...
 40 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
Am identificat, în cadrul unui depozit, o grupare de 7 persoane, care sustrăgea mărfuri.
I-am prins, i-am dat afară și am a- flat că, ulterior, s-au angajat la depo- zitul amplasat în apropiere. Aceasta pentru că aveau „experiență”, le-a fost la îndemână și știau foarte bine flu- xurile, respectiv ce au de făcut.
Procedurile urmate în cazul furni- zorilor de servicii trebuie, de aseme-





























































   40   41   42   43   44