Page 49 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 49

sunt mai scăzute. Sigur, fiecare ca- mion este dotat cu buton de panică pentru șofer și cu numeroși senzori, însă amplasarea acestora și modul în care turnul de control reacționează nu reprezintă informații publice, nici măcar pentru angajații H.Essers care nu sunt direct implicați.
guranță specifice acestui tip de transport. Vehiculul intră în hală și apoi iese, fără ca cineva (în afara celor doi angajați) să aibă acces la ceea ce se întâmplă.
Având o monitorizare strictă a acti- vității, este la îndemâna companiei să stabilească, an de an, noi ținte ambi- țioase, dar realiste. Iar soluția IT face lucrurile ușor de urmărit.
Merită amintit și faptul că, în cazul transporturilor la temperatură contro- lată, ajustarea temperaturii se poate realiza direct din turnul de control.
„Ceea ce se întâmplă acolo repre- zintă informații la care nimeni nu are acces, nici măcar din interiorul firmei. Doar ei știu unde sunt montate siste- mele și cum funcționează. Sunt detalii care, cu cât sunt cunoscute de mai puțini oameni, cu atât riscurile sunt mai mici”, a explicat Alexandru Borza.
Indicatorii monitorizați sunt cei pe care îi generează, în mod obișnuit, un sistem telematic modern (Transics în cazul H.Essers) – durata cât motorul este pornit, consumul de carburant, rulare liberă, timp utilizare a pilotului automat, număr frâne la 100 km (anti- cipare), număr frâne de urgență, tura- ția medie a motorului, media emisiilor de carbon, viteza medie, timp de rula- re la turații ridicate, poziție pedală de accelerație...
Service – totul înregistrat în sistemul IT
Pregătire șoferi – fără documente expirate
Însă H.Essers și-a dorit să moni- torizeze și comunicarea.
Pentru propriul service, H.Essers a reușit să dezvolte un sistem care asigură vizibilitate precisă până la ni- velul celui mai mic reper și, cel mai important, atelierul are o productivitate ce rivalizează cu cea a marilor service- uri specializate.
În cadrul H.Essers șoferii benefi- ciază de un training inițial, urmat de training-uri periodice. Practic, procesul de pregătire este continuu, iar sistemul IT nu lipsește nici la acest nivel. Pe lângă monitorizarea documentelor legal obligatorii (buletin, permis, atestat, card tahograf etc.), compania urmărește și continuitatea propriilor programe de pregătire, cu aceeași atenție.
„Soluția IT evidențiază problemele și, totodată, intervențiile avute de către mentori. Aceștia din urmă contactează șoferii și îi ajută să corecteze greșelile. Există, astfel, o arhivă a discuțiilor pur- tate între mentori și șoferi. La anumite intervale de timp, sunt generate ra- poarte eco. Există un scor pentru fie- care șofer și este un mare pas să trea- că din zona roșie în cea galbenă și, bineînțeles, elita șoferilor fiind în zona verde”, a completat Alexandru Borza.
„Fiecare mecanic se înregistrează la începutul și finalul activității și, tot- odată, înregistrează fiecare lucrare în parte. De asemenea, înregistrează fiecare piesă de care are nevoie. Bine- înțeles, fiecare piesă este scanată, până la nivel de piuliță, pentru că doar așa poate fi scoasă din depozit”, a precizat Alexandru Borza.
Iar aceste programe proprii de pre- gătire se pliază pe specificul compa- niei – condus economic și preventiv, prevenția efracției și a migrației ilegale, training pentru transport pharma – sunt doar câteva exemple în acest sens.
O radiografie privind echipa de șoferi H. Essers, conform rapoartelor, arată astfel: 30% șoferi sub medie, 44% în zona medie, iar 26% sunt foar- te buni (discutăm de 550 de șoferi în România și 130 șoferi în Bulgaria).
Compania dispune, la Oradea, de un stoc pentru piese de schimb ce în- sumează aproximativ 500.000 de euro.
„La expirarea valabilității documen- telor, sistemul generează alerte. În plus, realizăm importuri din sistem cu liste care ne arată care sunt șoferii și ce documente expiră în următoarele
Managerul de transport are ori- când acces la toate informațiile legate de șofer: date personale, funcție, do-
Productivitatea este urmărită la nivel de atelier, informațiile din sistem oferind rapoarte până la nivelul fiecărui mecanic în parte. Sistemul păstrează un istoric al intervențiilor tehnice pen- tru fiecare vehicul – tip intervenție, piese folosite, mecanic care a realizat lucrarea...
Vera Vanderheyden, Director Finance, HR & Administration CEE:
Maarten Möller, Operational Manager BU East:
două sau trei luni. Monitorizăm, de asemenea, ceea ce se întâmplă după aceste cursuri. Avem grafice și indi- catori care ne arată cum evoluează performanțele fiecărui șofer, de la cei mai buni, la cei mai slabi”, a declarat Alexandru Borza.
 „Informațiile oferite de sistemul IT ne ajută să realizăm ajustări fine la strategia stabilită, să trasăm cu precizie țintele privind indicatorii de performanță. Astăzi, clienții nu mai acceptă întârzierile și, astfel, întregul supply chain (care este tot mai complex) trebuie să funcționeze fără sincope și să ofere vizibilitate maximă. În acest context, soluțiile IT moderne sunt obligatorii.”
Ținte precise pentru performanțele șoferilor
Problemele sunt evidențiate prin culoarea roșie, galben reprezintă per- formanțe medii, iar verde este bine.
  Într-o hală complet separată, H.Essers are și un atelier specializat pentru zona de transport mărfuri cu valoare ridicată. Practic, cele două persoane care lucrează aici se ocupă cu montarea și mentenanța senzorilor, încuietorilor speciale și a altor sisteme menite să asigure standardele de si-
„Valorile companiei – spirit antreprenorial, simplitate, siguranță, pozitivism, grijă – sunt sugestive pentru ceea ce H.Essers reprezintă. Avem sisteme, însă oamenii sunt cei care le conduc și nu invers. Sistemele sunt proiectate să simplifice munca noastră, și nu să creeze o povară suplimentară.”
ianuarie2019................................................................................................................................................ 47
  IT&C






































































   47   48   49   50   51