Page 50 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 50

cumente, toate training-urile realizate (inclusiv documentele scanate com- pletate de acesta în timpul sesiunilor de pregătire), poza de profil, cazier...
Jeroen Fabry, Business Unit Manager H.Essers Romania:
   Un rol important este jucat de mentori. Ei repartizează șoferii pe ca- mioane, fac instruiri cu aceștia, predau camionul efectiv la șofer și țin legătura în permanență cu ei.
„Pentru noi, IT înseamnă mult mai mult decât un simplu cuvânt, mult mai mult decât un singur computer... IT este un element viu în compania noastră, există multă inovație în sistemele noastre IT și în companie, pentru a continua să deservim piețele înalt competitive (pharma, produse chimice și mărfuri de valoare) pe care activăm. Încercăm să ne ușurăm
„Fiecare mentor are echipă de 100 de șoferi și măsurăm evoluția fiecărei echipe. Sistemul ne arată inclusiv câte mesaje au transmis mentorii către șoferi. Șoferii sunt sunați săptămânal și încurajați să comunice ce probleme întâmpină. Răspunsurile sunt, de ase- menea, arhivate în sistemul IT, pot fi urmărite în timp, împreună cu modul în care aceste nemulțumiri au fost so- luționate”, a precizat Alexandru Borza.
misiunea, să ne concentrăm pe competențele esențiale și să le oferim oamenilor timpul de a analiza, nu de a crea, prin intermediul instrumentelor potrivite, dintre care face parte și domeniul IT. Vin timpuri pline de provocări, în privința supply chain-ului, a influențelor digitalizării și blockchain-ului asupra transporturilor și logisticii... Așa cum a spus, odată, Steve Jobs: inovația face distincția între un lider și unul care doar urmează tendințele.”
IT&C
TMS dezvoltat intern
„Sistemul ne pune la dispoziție diferite rapoarte care evidențiază ac- tivitatea dispecerilor. Urmărim princi- palii indicatori, cum ar fi ore de condus, consum carburant, mers pe gol... Aceste rapoarte sunt utilizate inclusiv de departamentul vânzări, care își concentrează eforturile, de exemplu, pentru a reduce cât mai mult kilometrii parcurși fără marfă”, a completat Maarten Möller.
TMS va intra în utilizare în anul 2020”, a declarat Maarten Möller.
Pentru partea operațională, H.Essers a dezvoltat două departamente, unul de planificare și altul pentru dispecerizare și propria soluție TMS.
Opt ore pe zi
Clienții au acces la soluții de track&trace, putând, astfel, să vizuali- zeze marfa pe toată durata transpor- tului.
Pare o dorință firească pentru orice angajat, însă, adesea, imposibil de atins în transporturi.
„Există și posibilitatea de integrare între platforma de comenzi a clientului și soluția noastră TMS. Astfel, comen- zile de transport sunt recepționate și procesate automat. Aceste comenzi ajung automat și la turnul de control”, a arătat Maarten Möller, Operational Manager BU East.
Având multe variante de transport (rutier sau intermodal), poate fi dificil pentru dispecer să aleagă soluția opti- mă, luând în considerare contractul încheiat cu clientul, ruta, ce tip de echi- pament este necesar, precum și cos- turile implicate etc.
H.Essers este o companie bine structurată, iar sistemul informațional funcțional are inclusiv această misiu- ne – să permită angajaților un program normal și stabil de opt ore pe zi. Un angajat poate prelua activitatea altuia fără probleme, având toate informațiile necesare în sistem – stadiul curselor, istoricul comunicațiilor...
Clienții pot vedea în timp real fie- care etapă: preplanificare, planificare, confirmare, urmărirea efectivă a trans- portului...
Astfel, pentru viitor, soluția TMS va recomanda opțiunea optimă, ur- mând ca dispecerul să o confirme.
„În ultimii doi ani, am realizat pro- grese importante în a asigura un echi- libru corect între viața privată și muncă pentru angajații noștri – 8 ore pe zi, 40 de ore pe săptămână, într-un program flexibil. În special în zona de dispecerat, sunt multe companii care nu pot asigura un asemenea program, pentru simplul fapt că fiecare dispecer trebuie să-și încheie activitatea, fiind, practic, imposibil să o predea altcuiva”, a precizat Vera Vanderheyden, Director Finance, HR&Administration CEE.
Dispeceratul de planificare este format din 45 de persoane la Oradea și 2 persoane la București.
„Dispecerul rămâne esențial, însă sfaturile automate venite din partea generației viitoare TMS vor crește eficiența activității. Noua generație
 48 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
Având un departament cu peste 130 de specialiști, H.Essers continuă să investească puternic în acest segment, iar achiziționarea de noi soluții IT existente pe piață se împletește cu dezvoltarea internă de soluții proprii.
Următorul pas ar putea fi utilizarea soluțiilor de inteligență artificială și Big Data. Oare a început deja H.Essers să le utilizeze? Oficial, răspunsul este ne- gativ. Oricum, dacă ar fi testate aseme- nea soluții, ar reprezenta, cu siguranță, secrete care nu pot fi divulgate, așa că... Probabil, vom discuta despre acestea într-un articol viitor... nu foarte îndepărtat.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro








































































   48   49   50   51   52