Page 62 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 62

  O organizare bună, o respectare a planurilor de service cât și a bunelor practici de mentenanță, dublată de un sistem de raportare exact, aduce economii financiare importante, practic fără nicio investiție suplimentară.
 Impactul financiar al timpilor morți cauzați
dNe mentenanță
Timpii morți, sau downtime în limbaj englez/corporatist, reprezintă un dușman silențios, care îți toacă bugetul, fără să producă prea
multă agitație.
rent dacă mașina este în cursă sau stă nemișcată.
u discutăm despre downtime-ul sibil din cauza regulamentelor privind cauzat de factori operaționali timpii de condus, a imposibilității asigu- de transport (așteptări la încăr- rării unui număr de șoferi corespun-
În momentul în care, la o flotă de 50 de camioane, avem, în medie, în fiecare lună, câte 15 camioane care pierd o zi de lucru, contabilizăm pier- deri directe de 45.000 de euro în fiecare an. Cu alte cuvinte, la fiecare 2 ani, pierdem echivalentul unui cap tractor nou.
care/descărcare și lipsă șoferi) ci ne zător, cât și din cauza programului de
concentrăm doar asupra downtime-ului cauzat de mentenanță și de accidente. Un avion, pentru a returna inves- tiția, trebuie să producă venituri. Venituri care se adună numai atunci când avionul este operațional, pe cât posibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săp- tămână. Același calcul se aplică și
lucru al centrelor logistice.
Practic, rămânem cu o fereastră
camioanelor.
destul de îngustă de timp în care ca- mionul nostru trebuie să producă veni- turi. În momentul în care, în această fereastră de timp, camionul rămâne blocat din cauza mentenanței planifi- cate și, mai ales, a celei neplanificate, se pierd bani din 2 direcții:
și
Ce se poate face?
250 euro/zi – cost de staționare
venit care nu se mai produce
În primul rând, trebuie să avem un instrument de măsură a acestor timpi morți. De obicei, acest lucru se face cu ajutorul unui software. Nu putem lua măsuri asupra unui element pentru care nu avem date exacte.
  Ideal ar fi ca acestea să ruleze non-stop, bineînțeles cu marfă în semiremorcă. Mai ales în transportul internațional, acest lucru nu este po-
costuri suplimentare de readu- cere a vehiculului în starea de func- ționare.
O zi neproductivă a unui camion costă aproximativ 250 de euro. Vorbim de costuri fixe, care se adună, indife-
În al doilea rând, trebuie să ne asi- gurăm că, intern, avem toate proce-
  60 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
VEHICULE COMERCIALE. SERVICE










































































   60   61   62   63   64