Page 63 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 63

durile foarte bine puse la punct, astfel încât să nu se piardă timp inutil, în dialogul dintre dispecerat și depar- tamentul tehnic, și că responsabilul tehnic știe foarte bine ce are de făcut, în toate situațiile.
Un alt avantaj al planificării este posibilitatea programării în ser- vice. O programare exactă într-un service partener duce la salvarea de ore importante, care altfel s-ar irosi în așteptare.
Cosmin Lixandru
  În al treilea rând, trebuie să ne asi- gurăm că facem tot ce este posibil pentru a preveni apariția defecțiu- nilor și pentru a planifica eficient mentenanța preventivă.
Un sistem de înregistrare și catalogare a defecțiunilor tehnice semnalate de șoferi ajută în luarea deciziilor de către departamentul teh- nic înainte ca o problemă mică să se transforme într-una importantă.
 Care ar fi aceste măsuri?
Cu ocazia unei intrări în ser- vice, planificată sau neplanificată, ar trebui rezistat presiunilor departa- mentului de transport și problemele tehnice care ar putea duce la o imo- bilizare ulterioară ar trebui rezolvate.
anvelopă uzată este mai predispusă la pană decât una nouă.
 Cu ajutorul unui tablou din care știm momentul la care sunt sca- dente verificările ITP, tahograf și revi- ziile uzuale, putem să facem un plan de intrare în service, astfel încât timpul pierdut să fie minim.
Anvelopele – responsabile pentru majoritatea intervențiilor pe traseu
Timpul în service contează
 Dacă avem mai multe vehicule scadente în aceeași zi sau săptămâ- nă, putem lua decizia de a devansa unele lucrări, pentru a nu aglomera service-ul, sau să depășim termenele de revizie. Buna colaborare cu dispe- ceratul este crucială, pentru că vehi- culele trebuie să devină disponibile pentru departamentul service și acest lucru nu se obține cu ușurință.
O atenție sporită trebuie acordată anvelopelor, știut fiind faptul ca majo- ritatea intervențiilor în traseu se fac ca urmare a unei anvelope defecte.
În cazul lucrului cu mai multe unități service, trebuie acordată mare atenție timpului total pierdut pentru activitatea respectivă. Nu numai tariful pe oră de manoperă este important. Degeaba am un tarif mic, dacă pierd ore prețioase la coadă, sau mai rău, pentru a reveni în service pentru aceeași defecțiune. Trebuie contabilizat și timpul necesar drumului până la și de la service. Com- parația între service-uri trebuie să țină cont neapărat și de factorul timp adițio- nal tipului efectiv de lucru în service.
  Verificările tehnice care nu sunt făcute la timp pot duce la defec- țiuni care să facă imposibilă continuare cursei. Cu alte cuvinte, este în inte- resul tuturor ca mentenanța preven- tivă să se facă la timp.
Presiunea aerului trebuie refăcută constant, la intervale care să nu depășească 90 de zile.
Adâncimea benzii de rulare
 este un element care trebuie luat în calcul, pentru că o anvelopă uzată poate conduce la un accident, sau poate atrage o amendă. Totodată, o
Cosmin LIXANDRU
 Business Development Manager ProAct cosmin.lixandru@proactsoftware.eu
PUBLICITATE
   













































































   61   62   63   64   65