Page 72 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 72

VOLVO TRUCKS
Noi sisteme de
  asistență pentru șofer
mai bună siguranță în trafic și un mediu de lucru optimizat pentru șoferi. Acestea sunt obiectivele în vederea cărora Volvo Trucks introduce noile sisteme de asistență pentru șoferi, bazate
OP
manevrarea autocamioanelor de mare tonaj în mod inovator.
pe Direcția Dinamică Volvo – o inovație premiată, care susține
rin integrarea Direcției Dinamice Volvo în cadrul celorlalte sis- teme de sporire a confortului și
Direcția Dinamică Volvo
 siguranței, Volvo Trucks a dezvoltat două programe de asistență pentru șo- fer de prevenire a accidentelor, precum și mai multe funcții noi:
Dezvoltată pentru a compensa automat denivelarea suprafeței șoselei și a elimina vibrațiile și mișcările bruște ale volanului.
 Situație: rulați pe un drum umed și alunecos și observați că par- tea din spate a autocamionului începe să-și piardă aderența pe asfalt.
Situație: autocamionul dă semne de depășire a marcajului benzii de rulare.
Atunci când conduceți la viteză redusă, rezistența volanului este redusă cu aproximativ 75%, avantaj major în timpul deplasării în marșarier și în manevrele în spații înguste.
 Direcția Dinamică Volvo cu asistență de stabilitate;
Volanul se autocentrează automat, de îndată ce slăbește presiunea exercitată de șofer asupra sa.
  Direcția Dinamică Volvo cu asistență de păstrare a benzii de ru-
La viteze mai mari, autocamionul își păstrează direcția chiar și sub efectul vântului lateral puternic.
  lare;
tenței volanului.
Această tehnologie se bazează pe servodirecția hidraulică a autocamionului, fiind asistată de un motor electric asistat electronic, care reglează continuu direcția și asigură forță suplimentară de virare atunci când este necesar.
Asistență pentru păstrarea benzii de rulare
 reglarea individuală a rezis-
 Asistență de stabilitate
   Mod de acțiune: Senzorii mo- nitorizează continuu mișcarea de ro- tație a autocamionului și, când se de- tectează cea mai mică tendință de derapare, sistemul este activat și oferă o asistență suplimentară pentru volan, ajutându-l pe șofer să vireze în direcția opusă, stabilizând, astfel, vehiculul.
Mod de acțiune: Direcția Dinamică Volvo colaborează îndeaproa- pe cu sistemul de asistență pentru păs- trarea benzii de rulare a autocamionului, la viteze mai mari de 55 km/h. Sistemul monitorizează poziția vehiculului, folo- sind camere video. Când depistează că autocamionul riscă să părăsească banda actuală de rulare, este activată manevrarea volanului și acest lucru îl ajută pe șofer să revină în direcția dorită.
  Sistemul poate depista riscul și poate contribui la stabilizarea ve- hiculului chiar înainte ca șoferul să ob- serve că urmează să de întâmple ceva.
Dacă este nevoie de asistență suplimentară, șoferul este avertizat prin vibrații ușoare resimțite în volan, în locul unui semnal de avertis- ment.
VEHICULE COMERCIALE. SERVICE
 Îmbunătățiri pentru motoarele D11 și D13
  Motoarele diesel Volvo Trucks D11 și D13 reînnoite, pentru Volvo FH, FM și FMX, îndeplinesc noul standard Euro 6 Step D și includ o serie de îmbunătățiri care le permit operatorilor de transport să-și diminueze costurile legate de combustibil:
Reglarea rezistenței volanului
 un nou software al motorului;
un înveliș îmbunătățit al elementelor de la nivelul sistemului de post-tratare a gazelor de eșapament;
Volvo Trucks introduce o func- ție de mult așteptată, care permite re- glarea individuală a rezistenței volanu- lui pentru autocamioanele echipate cu Direcția Dinamică Volvo.
   motorul diesel D13: lubrifiant VDS-5 cu viscozitate redusă și noi inele de piston care diminuează consumul de combustibil și fricțiunea internă;
 motorul de 500 CP economisește suplimentar, având același înalt raport de compresie ca și variantele de 460 și 420 CP;
Mai mult confort și reducerea oboselii la volan.
 software I-See pe bază de hărți: folosește datele cartografice pentru a previzualiza topografia traseului și are grijă de selectarea treptelor de viteză, de accelerare și de frâna de motor. Nouă strategie de selectare a treptelor de viteză și rulare selectivă în pantă, care permite o utilizare mai eficientă a funcțiunii I-Roll.
Raluca MIHĂILESCU
  70 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

























































   70   71   72   73   74