Page 78 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 78

  Știm cu toții care sunt metodele de motivare a unui salariat, de la cele materiale, și până la cele care se referă la personalitatea acestuia, la statutul său.
Aici, trebuie avut în vedere faptul că, în mentalul social, lucrătorul din depozit este, încă, asimilat cu muncitorul care „cară saci în spate”. Este necesar să se încerce, în plan social, o reformulare a statutului lucrătorului din depozit, să se prezinte adevărată dimensiune a activității acestuia.
 Memoria și creșterea
randamentului
pecialiștii afirmă că forța de muncă reprezintă aproximativ 45% din costurile operaționale ale unui depozit. Muncitorii din depozit, căci despre ei vrem să vorbim în rândurile următoare, sunt, poate,
SD
punctul de vedere al productivității, cât și al competitivității.
veriga cea mai importantă într-o facilitate logistică, atât din
epozitul este, de multe ori, lo- cul în care apar problemele care duc, în cadrul lanțului lo-
ale orizontului temporal – trecut, pre- zent, viitor.
Cristian Sandu
 gistic, la ineficiență și care nemulțu- mesc atât transportatorii, cât și be- neficiarii transporturilor.
Pentru a putea desfășura o acti- vitate cu randament superior, lucrăto- rul din depozit trebuie să-și folosească, permanent, memoria. De la memora- rea comenzilor de manevrare a utila- jului, și până la memorarea spațială a depozitului, caracteristicile și funcțiile memoriei intervin, permanent, în pro- cesul de lucru al operatorului din depozit.
Există nenumărate tratate care prezintă bune practici în managemen- tul depozitelor, bune practici care, însă, se referă, în special, la aspectele legate de derularea eficientă a proce- selor desfășurate la nivelul depozitului și mai puțin la managementul eficient al forței de muncă.
Vă prezentăm, în continuare, câte- va sfaturi referitoare la memorie, prin care randamentul lucrătorilor să fie optim.
Astăzi, când, datorită creșterii semnificative a comerțului online și nu numai, activitățile din depozite au crescut, a apărut, pe de o parte, o criză a forței de muncă și, pe de altă parte, nevoia de a găsi soluții de creștere a randamentului, a performanțelor muncitorilor pe care îi avem în depozit.
Comunicarea informației
lucru, sarcinile pe care le are de îndeplinit.
Există numeroase variante, de la cele care consideră automatizarea și informatizarea ca fiind singurele soluții, și până la cele care se referă la me- tode care țin de managementul resur- selor umane.
Pentru a fi memorate rapid și co- rect, pentru a putea fi reactualizate în forma inițială, fără adăugiri sau omi- siuni, informațiile transmise către lucrător trebuie să fie clare și con- cise. Desele reveniri, modificări ale unui mesaj pot duce la o memorare eronată, la blocaje, atunci când trebuie luată o decizie în funcție de acest me- saj. De asemenea, este bine ca infor- mația să fie transmisă de către o singură persoană, transmiterea unei informații prin mai multe persoane du- când, deseori, la denaturarea ei, prin omisiuni sau adăugiri.
Nu este suficient să transmitem, respectând anumite principii, informa- țiile pe care un lucrător trebuie să le memoreze. Este nevoie ca acesta să și vrea, să fie dispus să memo- reze sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească. Intervine, aici, interesul lucrătorului, responsabilitatea acestuia și, nu în ultimul rând, motivația poziti- vă a acestuia.
Dintre toate abordările privind ac- tivitatea lucrătorilor din depozit, vă pro- punem să vorbim despre legătura care există între memoria lucrătorilor și randamentul acestora.
În acest sens, depozitele trebuie întâi să angajeze și, apoi, să păstreze lucrătorii.
Memoria...
Stabilitatea informației
Pe termen mediu și lung, mai ales pentru depozitele puternice, care doresc să-și mențină statutul și renumele și să se dezvolte, soluțiile ar fi recrutările permanente de perso- nal, dar și inițierea unor politici coe- rente de formare profesională.
... este un proces psihic care con- stă în întipărirea, recunoașterea și re- producerea senzațiilor, sentimentelor, mișcărilor, cunoștințelor etc. din trecut. Memoria definește dimensiunea tem- porală a organizării noastre psihice, integrarea ei pe cele trei segmente
Este bine să existe o stabilitate în timp atât a sarcinilor, cât și a acțiunilor pe care un lucrător trebu- ie să le execute, în timpul activității desfășurate la locul de muncă.
Motivați corespunzător, având con- știința că sunt o verigă importantă a activității din depozit, lucrătorii vor percepe pozitiv informațiile și sarcinile de lucru, memorându-le ușor, reac- tualizându-le rapid și corect, crescân- du-și, astfel, randamentul și perfor- manțele proprii.
Randamentul va fi mai mic, erorile mai dese, dacă un lucrător va trebui să-și schimbe mereu stereotipurile de
Trebuie să avem ce motiva!
 76 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
Psiholog pr. Cristian SANDU
Cabinet de psihologie autorizat E-mail: psih.cristian.sandu@gmail.com Mobil: 0751.364.575
DEPOZITE. ECHIPAMENTE
































































   76   77   78   79   80