Page 92 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 92

  Iveco Crossway NP a fost lansat, în premieră mondială, în cadrul Autocar Expo de la Lyon, unde a fost prezentată varianta LINE, de 13 metri lungime, cu 63 de locuri și sistem de alimentare rapidă cu CNG.
 IVECO
Autobuzul Crossway,
îDn variantă „naturală”
Unul dintre principalii jucători pe segmentul intercity, Iveco Bus, vine în completarea gamei sale cu varianta Crossway Natural Power.
upă ce a lansat modelul Crossway Natural Power Low Entry (cu podea joasă), desem-
 nat „Sustainable Bus of the Year 2018” în cadrul Busworld, ediția din 2017, Iveco Bus își confirmă susținerea pentru carburanți alternativi.
Alimentat cu gaz natural compri- mat (CNG), vehiculul, produs în fabri- ca FPT din Bourbon-Lancy (Saône-et- Loire), promite să conserve autonomia, capacitatea pasagerilor și volumul de încărcare ale variantei diesel, oferind același nivel de calitate, dar cu o scă- dere în ceea ce privește costurile ope- ratorului.
Atuurile „verzi”
Crossway Natural Power
Sunt oferite aceleași standar- de în ceea ce privește accesibilitatea, capacitatea pasagerilor sau volumul de încărcare precum ale variantei
Un pionier european în materie de vehicule ce rulează pe CNG, cu o ex- periență de peste 20 de ani, Iveco oferă o soluție matură, virtuoasă și responsabilă pentru mediul ecologic.
 Designul este diferit față de versiunea diesel, grație integrării re- zervoarelor de gaz comprimat în aco- periș, caracteristică patentată de către producătorul italian și care optimizea- ză centrul de greutate al vehiculului, generând o stabilitate și un confort sporite.
diesel. Disponibil în variante de lun- gime de 12 și 13 metri, LINE și POP, reprezintă o alternativă viabilă pentru regiuni sau orașe care doresc să ofere soluții de transport compatibile cu tran- ziția energetică, posedând certificare Crit'Air 1.
Modelul NP ajută la conserva- rea resurselor naturale, fiind perfect compatibil cu biometanul, ce este pro- dus din resturi organice.
   Motorizare de ultimă genera- ție, Cursor 9, ce livrează 265 kW (echi- valentul a 360 CP ai motorului diesel).
Servicii conexe pentru cei ce achiziționează: contracte de mente- nanță, anumite module de training, precum și o rețea de dealeri și puncte de service cu experiență în materie de vehicule alimentate cu gaz natural comprimat.
O altă soluție este producerea metanului sintetic, utilizând energie electrică provenită din surse regene- rabile, precum cea solară sau eoliană. Această soluție include, de asemenea, stocarea și distribuția în rețea.
   Rezervorul este împărțit în 4 compartimente a câte 315 litri fiecare, însumând 1.260 de litri.
 Autonomia autobuzului este de 600 de kilometri.
„Avantajul” pentru mediu este de 95%, emisiile de carbon fiind cu mult mai mici decât în cazul altor com- bustibili fosili.
  Înălțimea în compartimentul pasagerilor este de 2 metri, iar la dis- poziția acestora stă și un comparti- ment de depozitare destinat bagajelor de mână.
Gamă completă
  Iveco propune acest sistem de energie alternativă pentru mai multe modele ale gamei sale: autobuze Urbanway, autobuze CREALIS High Service Level, microbuze Daily, auto- buze Crossway Low Entry Suburban și autocare Crossway, precum și alte vehicule NGV precum Eurocargo și Stralis, camioane pentru deșeuri menajere, camioane de distribuție sau construcții, mixere, incluzând și gama de camioane „ușoare” Daily.
  90 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
PASAGERI







































































   90   91   92   93   94