Page 94 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 94

  Un punct important este prețul
și puterea de revânzare. Posibilitatea de a restitui mașina și a genera, astfel, un avans pentru una nouă reprezintă un concept care începe să prindă contur și în România.
 MERCEDES-BENZ
Calitatea nu este
întâmplătoare
roducător de soluții pentru toate segmentele de transport rutier
PA
servicii after-sales potrivite condițiilor de exploatare.
de pasageri, Mercedes-Benz pune accent pe experiența
operatorului, tratând cu atenție fiecare etapă a relației cu acesta –
alegerea autovehiculului corect, calitatea ridicată a autobuzelor,
vând în vedere perioada rela- tiv lungă de exploatare a auto- vehiculelor destinate transpor-
și dimensiuni. Autovehiculele produse de Mercedes-Benz sunt „prietenoase” cu informațiile. Acestea sunt echipate cu o rețea informatică bine dezvoltată (CAN), astfel încât multele date privind funcționarea autovehiculului, corect și precis colectate, sunt prelucrate și transferate prin diferite sisteme, către sediul operatorului.
 tului (7 – 8 ani la autocarele destinate transportului internațional și 14 – 15 ani la autobuzele urbane), este important ca operatorii de transport să aibă în vedere costurile pe toată durata de exploatare – un autobuz ieftin la început nu înseam- nă neapărat ieftin până la final.
Transportatorul are control nu numai asupra parametrilor generali, cum ar fi poziționare, kilometri parcurși sau consum de carburant, dar poate intra în multe alte detalii, precum des- chidere uși, staționare în stație, con- torizare număr de pasageri – informații complexe despre funcționarea mașinii și despre exploatare.
De exemplu, pentru autobuzele electrice, trebuie avută în vedere ca- pabilitatea de reîncărcare a bateriilor la depoul operatorului și, eventual, pe traseu, iar CNG este condiționat de stația de alimentare și de prezența unei magistrale de gaz metan în zonă.
Cel mai important aspect este re- prezentat de serviciile post-vânzare.
Rețea de service specializată
Modelele de autobuze cu propulsie alternativă sunt în producția de serie și se realizează pe aceeași linie de pro- ducție ca și autobuzele clasice diesel.
În cazul transportului urban, ade- sea se optează pentru servisarea la sediul clientului.
Fiabilitate
și experiență
Operatorul se autorizează pentru un minimum de cunoștințe și calificare pentru revizie, diagnosticare etc.
Mai mult decât atât, eCitaro (Citaro electric) este, deja, exploatat în mai multe orașe din Europa, cu rezultate bune.
Orice intervenție are loc la sediul clientului, deoarece autobuzul urban antrenează costuri mari pentru imobi- lizare și deplasare la un service aflat la distanță.
Daimler are în vedere faptul că disponibilitatea mașinii este asigurată, în primul rând, de fiabilitate și apoi de capacitatea service-ului de a interveni în timp scurt și a rezolva eventualele probleme apărute.
De altfel, Citaro electric are la bază caroseria modelului clasic, cu avantaje în materie de mentenanță, fiabilitate, amenajare interioară și finisaje.
Pe de altă parte, Mercedes-Benz dispune de o rețea de service dezvol- tată și, în caz de nevoie, operatorii pot apela la ateliere fără a fi nevoie de deplasare pe o distanță lungă.
Mașina nu trebuie să aibă multe intervenții; in România există, deja, o bună experiență, atât pentru modelul Citaro, cât și pentru Conecto, exploa- tate cu succes în orașe mari precum București, Cluj sau Timișoara.
O variantă eficientă din punct de vedere al efortului investițional precum și al costurilor de operare o reprezintă versiunea hibrid a modelului Citaro, ve- hicul ce nu necesită o infrastructură spe- cială pentru a fi exploatat, asigurând, tot- odată, o capacitate mare de transport, similară cu versiunea clasică, diesel. Citaro hibrid oferă avantaje importante în materie de protecție a mediului și re- ducere a consumului de carburant, având costuri de producție apropiate de cele ale modelului diesel clasic.
Este de menționat faptul că re- țeaua de service dezvoltată la nivel național este bine echipată și cu standarde înalte de calitate, aspect stabilit încă de la autorizarea fiecărui partener (pentru autobuze există un standard special).
Soluții alternative de propulsie
Proiectarea corespunzătoare a vehiculului
În ultima vreme, operatorii de transport urban caută soluții alterna- tive, mai ecologice, însă alegerea op- timă depinde, în primul rând, de infra- structura depoului.
Nu în ultimul rând, Mercedes-Benz pune accent pe disponibilitatea de a interveni în cazul oricărei probleme apărute, dezvoltând o organizație spe- cializată și completă în ceea ce pri- vește serviciile de vânzare și post- vânzare.
Mercedes-Benz poate oferi un au- tovehicul perfect dimensionat pentru nevoile operatorului, iar specificația tehnică este personalizată, respectând solicitările clientului.
Mercedes-Benz a dezvoltat multiple soluții de propulsie alternativă, oferind variante de autobuze electrice, cu gaz natural comprimat (CNG) precum și hibrid. Totuși, recomandă o analiză atentă a nevoilor și disponibilităților în ceea ce privește infrastructura, atât în depou, cât și pe traseele vizate.
Însă nu este vorba doar despre soluția de propulsie, puteri, transmisie
Radu BORCESCU
92 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
radu.borcescu@ziuacargo.ro
PASAGERI

























































   92   93   94   95   96