Page 98 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 98

   Radu Dinescu, secretar general UNTRR
ABONEAZĂ-TE AZI LA UNTRR Alege drumul drept
sPpre destinație
UNTRR – Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – este organizația profesională și patronală neguvernamentală, independentă și apolitică, fondată, în anul 1990, pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri, pe plan intern și internațional.
rin accesarea abonamentului anual la UNTRR, operatorii de transport rutier beneficiază de
Implicați în Promotor recuperarea al aderării supraacizei României
informații complete din industria de transport rutier și vor afla, în timp real, cele mai importante modificări legis- lative, la nivel național, european și internațional, cu impact asupra acti- vității curente.
De asemenea, în ultimii 2 ani, UNTRR s-a implicat activ în adoptarea actului normativ pentru recuperarea supraacizei de către transportatorii rutieri români, proces care s-a finalizat prin publicarea, în Monitorul Oficial, a Hotărârii 549 din 17 iulie 2018 privind condițiile, procedura și termenele de restituire a sumelor reprezentând aju- tor de Stat pentru suportarea unei părți din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor. După adoptarea actului nor- mativ, UNTRR a urmărit ca această procedură să funcționeze și a solicitat semnarea Protocolului între ARR și MFP și efectuarea plăților la cererile înregistrate, depuse în 2018.
Din cele 321 de cereri înregistrate în 2018, 11 au fost returnate la ARR și 310 cereri, în valoare de 8,2 milioane de lei, au fost achitate.
la e-CMR
De exemplu, UNTRR
a fost prima și singura asociație care a prezentat transportatorilor
rutieri principalele modificări din Pachetul Mobilitate 1, încă de la prezentarea acestuia
de către Comisia Europeană (CE),
la data de 31 mai 2017.
În ultimii ani, UNTRR a fost prin- cipalul promotor al aderării României la Protocolul adițional privind scrisoa- rea electronică de însoțire (e-CMR). Începând cu 2010, UNTRR a tradus protocolul e-CMR și a realizat primele intervenții către Ministerul Transportu- rilor, Ministerul Afacerilor Externe și Direcția Generală a Vămilor. UNTRR consideră că e-CMR va contribui la digitalizarea documentelor aferente transportului de mărfuri, fiind un in- strument de sprijinire a creșterii efi- cienței lanțurilor de logistică, dar și a monitorizării ușoare a fluxurilor de mărfuri, în special cele purtătoare de accize sau cu risc sporit de fraudă.
În data de 10 ianuarie
2019, Președintele României a semnat Decretul
privind promulgarea
Legii pentru aderarea
UNTRR a oferit firmelor românești posibilitatea de a avea o dezbatere deschisă și directă cu CE pe marginea acestuia, prin invitarea șefului de uni- tate de la Direcția Generală pentru Mobilitate și Transporturi (DG MOVE) la București. Totodată, urmărim atent evoluțiile de la Bruxelles și încercăm să punem punctul de vedere al trans- portatorilor rutieri români pe masa factorilor de decizie europeni. Pachetul mobilitate trebuie să asigure condiții egale de competiție pe piața europea- nă de transport rutier. Așa cum în do- meniul bancar se utilizează dobânda de referință EURIBOR + marja băncii, similar ar trebui utilizat în transportul rutier european Costul de referința UE + marja fiecărei firme de transport rutier, alături de liberalizarea pieței.
Astfel, UNTRR propune înființarea unui organism, cel puțin la nivel con- sultativ, similar CNR (Consiliul Național Rutier) din Franța, care să stabilească modul de calcul și costurile de trans- port, în funcție de rutele operate (dis- tanțe lungi, distanțe medii) și de tipul de vehicule utilizate (transport mărfuri generale, cu temperatură controlată, cereale etc.)
96 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
LEGISLAȚIE. FISCALITATE











































































   96   97   98   99   100